رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد:

خدمت‌رسانی موکب‌های سلامت قم در استان، مرزها و عراق

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از خدمت‌رسانی موکب‌های سلامت قم در استان، مرزها و عراق خبر داد و گفت: موکب‌های سلامت قم تا پایان مراسم پیاده اربعین حسینی در خدمت زائران خواهد بود.

مهدی مصری گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم به‌منظور خدمت‌رسانی به زائران اربعین موکب‌های سلامت را در سطح استان، مرز و عراق دایر کرده است استقرار موکب سلامت مسجد مقدس جمکران که محل اسکان زائران اربعین است همچنین استقرار موکب درمانی جامعه سلامت قم در عمود ۲۱۵ در مسیر نجف به کربلا و فعالیت موکب درمانی در امامزاده جمال (ع) از جمله خدمات ارائه شده توسط بخش بهداشت و درمان استان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: جمعی از پزشکان و پرستاران و کادر بهداشت و درمان قم با حضور در مسیر نجف به کربلا، موکب درمانی دایر کردند و به‌صورت شبانه‌روزی خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌دهند.
وی تصریح کرد: در این موکب خدمات پزشک عمومی، اورژانس، زنان، قلب، ارتوپد، اطفال و... انجام شده که مورد استقبال زائران قرار گرفته است.
مصری تصریح کرد: خدماتی از قبیل رفع مشکلات گرمازدگی، تزریقات، سرم تراپی، پانسمان، نوار قلب، تست قند خون، سونداژ، گچ و آتل، اکسیژن‌تراپی و... نیز در موکب سلامت قم انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در سطح استان قم نیز دو موکب درمانی در مسجد مقدس جمکران و امامزاده جمال (ع) دایر و به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کند.
مصری گفت: همچنین  ۱۰ کارشناس فوریت‌های پزشکی استان به همراه چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز شلمچه مستقر هستند، تیم اعزامی اورژانس قم به مرز شلمچه از زمان اعزام تاکنون به ۳۸۲ بیمار خدمات درمانی سرپائی ارائه و ۸۶ نفر را هم به مراکز درمانی منتقل کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: در مدت سه روز فعالیت پست امداد انصار الحسین ۳ در عمود ۲۱۵ مسیر نجف به کربلا که به همت جامعه سلامت قم برپا شده است پنج هزار و ۸۱۲ زائر مراجعه کردند که ۳ هزار و ۶۴۷ نفر ویزیت شدند.
مصری بیان داشت: در این مدت ۸۲۸ خدمت تزریقات، ۵۵۰ مورد پانسمان، ۳۹۹ مورد وصل سرم، ۷ مورد نوار قلب و ۵۰ آزمایش (تست قند) ‌ نیز در این پست امداد انجام شده است، همچنین ۵ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند، از مجموع مراجعین به این موکب ۲۱۶۵ مورد زن و ۲۷۳۳ مورد هم مرد بودند.
وی افزود: موکب‌های سلامت مستقر در مسیر نجف به کربلا، مرز شلمچه و سطح استان قم تا پایان مراسم پیاده اربعین حسینی در خدمت زائران خواهد بود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45008
اخبار مرتبط

نظرات شما