مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم:

احیای تالاب‌های قم یک مسئله ملی است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: تالاب‌های قم به‌ویژه تالاب مره و دریاچه نمک، نقش بسیار مهمی در بروز پدیده گردوغبار در مرکز کشور دارند و اگر این مناطق خشک شوند، ۲۵ درصد از جمعیت کشور با بحران مواجه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست قم، محمدحسین بازگیر در حاشیه بازدید جمعی از مدیران و کارشناسان معاونت محیط‌زیست دریایی و تالاب‌ها و ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌های قم، اصفهان و سمنان از دریاچه نمک، نسبت به آینده دریاچه نمک با وجود بارگذاری‌های صنعتی و تخلفات زیست‌محیطی در این تالاب اظهار نگرانی کرد.
وی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، احیای این تالاب ارزشمند و مدیریت کانون‌های گردوغبار در استان در دستور کار دستگاه‌های ملی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تالاب‌های قم به‌ویژه تالاب مره و دریاچه نمک، نقش بسیار مهمی در بروز پدیده گردوغبار در مرکز کشور دارند، خاطرنشان کرد: اگر این مناطق بر اثر غفلت و بی‌توجهی کاملاً خشک شوند، ۲۵ درصد از جمعیت کشور با این بحران جدی مواجه خواهند شد.
بازگیر در پایان با اشاره به همکاری، هماهنگی و مشارکت استان‌های مجاور دریاچه نمک قم در جهت احیای این زیست‌بوم آسیب‌دیده در قلب کشورمان، تصریح کرد: دریاچه نمک و دیگر تالاب‌های استان قم به دلیل قرارگرفتن در انتهای حوضه آبریز، دارای اکوسیستم حساس و شکننده‌ای بوده و باید بسیار موردتوجه قرار بگیرد.
دریاچه نمک در ناحیه شرقی قم و در حدفاصل استان‌های قم، سمنان و اصفهان قرار گرفته و بزرگ‌ترین دریاچه فصلی و فرا شور کشور می‌باشد که حدود ۲۰۰ هزار هکتار وسعت داشته و یک‌سوم آن در محدوده جغرافیایی قم قرار گرفته است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45038
اخبار مرتبط

نظرات شما