مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهرداری قم:

۴۵ هزار زائر اربعین در بوستان‌های قم اسکان یافتند

مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهرداری قم از اسکان ۴۵ هزار زائر اربعین در بوستان‌های شهر قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، از روابط‌عمومی شهرداری قم، ‌ پیام جوادیان در این زمینه اظهار داشت: از هفته‌های قبل هماهنگی‌های لازم با استانداری قم به‌عمل‌آمده و بوستان‌های شهر قم برای اسکان زائران آماده شده است.
وی با اشاره به اسکان موقت زائران اربعین از استان‌های مختلف کشور در مسیر حرکت به سمت کربلا افزود: پیش‌بینی‌های لازم برای پذیرایی از زائران در بوستان‌های مشخص انجام شده است.
وی با اشاره به هماهنگی با اداره کل تخلفات شهری شهرداری قم به‌منظور پاک‌سازی بوستان‌های هدف از آسیب‌های اجتماعی، گفت: با سازمان آتش‌نشانی نیز برای استقرار خودرو و سرکشی در مسیر ارتقای ایمنی زائران نیز هماهنگی لازم صورت‌گرفته است.
جوادیان اضافه کرد: از ابتدای ماه صفر در بوستان‌های فدک، مهدی، نیایش و امام رضا (ع) قم، شاهد استقرار زائران اربعین در مسیر حرکت به سمت کربلای معلی بوده‌ایم و بوستان غدیر و بوستان هاشمی نیز به‌عنوان پشتیبان برای استقرار زائران آماده‌سازی شده است.
وی تأکید کرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون، ۱۱ هزار و ۳۴۶ تخته چادر در چهار بوستان هدف برپا شده است و بیش از ۴۵ هزار زائر اسکان پیدا کرده‌اند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم دو روز پیش در جلسه ستاد اربعین استان قم گفته بود: بر اساس آمار موجود تا ۱۱ شهریورماه قم میزبان زائران از ۱۲ کشور بوده است. مردمی‌شدن میزبانی از زائرین اربعین حسینی جزو اتفاقات خوبی بود که امسال رقم خورد.
ابوالقاسم مقیمی ادامه داده بود: در مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه، بقاع متبرک امامزادگان، مساجد، مدارس و قرارگاه مردمی اربعین امسال از زائران ایرانی و خارجی که در این ایام به قم سفر می‌کنند میزبانی می‌شود. تا به‌روز گذشته حدود ۱۴۰ هزار زائر در قم در این اماکن اسکان داده شده‌اند.
معاون خدمات شهری و امور زائران شهرداری قم نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه اولویت اصلی خدمات‌رسانی ما در ایام اربعین داخل شهر قم است گفته بود: در راستای مدیریت پسماند و تنظیف و نظافت شهر، ۲ هزار و ۹۰۰ نیروی فضای سبز و ستادی به انضمام ۱۵۰ ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری در سطح مناطق هشت‌گانه با محوریت پیرامون حرم حضرت معصومه‌ (س)، مسجد جمکران، تکیه‌ها، مساجد و قرارگاه مردمی و ستادهای اسکان به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند.
مهدی اصفهانیان مقدم افزوده بود: برای افزایش ضریب ایمنی نیز، ایستگاه‌های آتش‌نشانی به‌صورت ۲۴ ساعته، در قالب اکیپ‌های عملیاتی و امدادی و خودروهای امداد و نجات در محدوده جمکران، هسته مرکزی شهر، تکایا، مساجد و ایستگاه‌های صلواتی آماده ارائه خدمات به زائران و عزاداران می‌باشند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45046
اخبار مرتبط

نظرات شما