معاون استاندار قم:

۱۹۵ هزار زائر اربعین در قم اسکان یافتند

ابوالقاسم مقیمی اضافه کرد: از ابتدای آغاز اعزام زائران اربعین بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزار زائر در شهر قم حضور پیدا کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، وی با بیان اینکه امسال اسکان و استقبال زائران اربعین به‌صورت غیرمتمرکز و نقاط مختلف شهر از جمله مسجد جمکران، حرم مطهر، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها انجام می‌گیرد، تصریح کرد: حدود نیمی از ۱۹۵ هزار زائری که در قم اسکان پیدا کردند، از زائران غیرایرانی بودند.
معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: همچنین در این مدت حدود ۲۰۰ هزار نفر از مردم این استان به پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام‌شده‌اند.
وی با اشاره به تردد سه میلیون وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی قم از ابتدای آغاز سفرهای اربعینی گفت: از ۲۷ مرداد تاکنون حدود ۶۰ هزار زائر نیز توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای قم به مرزهای چهارگانه اعزام‌ شده‌اند.
وی اعزام ۵۰ اتوبوس شهرداری قم برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین را از دیگر اقدامات مهم این استان یادکرد و گفت: اسکان، پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین تا پایان ماه صفر در قم ادامه خواهد داشت.
گفتنی است طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در این استان برای اسکان ۴۰۰ هزار زائر اربعین برنامه‌ریزی شده است. زمان استقبال از زائران و پذیرش آنان نیز از نخستین روز شهریورماه آغازشده و به مدت ۲۵ روز ادامه دارد.
امسال علاوه بر مسجد مقدس جمکران، امامزاده جمال (ع)، منازل، مساجد و حسینیه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و بقاع متبرک امامزادگان برای میزبانی از زائران مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین ساماندهی شده است.
همه ثبت‌نام‌های خادمان، موکب‌ها و زائران قرارگاه مردمی اربعین قم هوشمندسازی شده به‌صورت مجازی و اینترنتی انجام می‌شود و زائران مراسم اربعین و همشهریان می‌توانند برای آگاهی از تمامی خدمات و برنامه‌های قرارگاه مردمی اربعین قم، عدد ۸۲ را به ۳۰۰۰۱۵۱۵ ارسال کنند.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/45060
اخبار مرتبط

نظرات شما