قم فردا گزارش می دهد؛

خرابه‌های پیچ‌درپیچ، محل ورود زائران به حرم حضرت معصومه+ تصاویر

سال‌ها است زائرانی که از بخش شرقی وارد حرم حضرت معصومه می‌شوند باید از خرابه‌های پیچ‌درپیچ عبور کنند که در شأن قم نیست نیاز است مدیریت استانی و شهری قم تصمیمات جدی‌تری برای تسریع در انجام پروژه‌ها را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بافت مرکزی شهر قم و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها سال‌هاست که مرز فرسودگی را رد کرده و عملیات عمرانی نیز به‌کندی در این محله‌ها پیش می‌رود.
منازل بافت فرسوده مرکزی قم در اطراف حرم مطهر یکی در میان تخریب شده و نمای بسیار زشتی به این بخش از قم که محل تردد زائران و مسافران است داده، بخش شرقی حرم که در حال احداث پارکینگ شرقی است زائران هر روز در آن تردد می‌کنند و نمای نازیبای منازل تخریب شده را مشاهده می‌کنند.
باتوجه‌به موقعیت شهر مقدس قم به نظر متولیان امر برای سرعت‌بخشیدن به بازسازی و احیای بافت فرسوده مرکزی قم باید به دنبال بودجه‌های ملی باشند وگرنه سال‌های سال نگاه زائران به قم یک نمای شهری زشت و نازیبا خواهد بود.
در خصوص احداث پارکینگ شرقی هم شهریور سال گذشته شهردار قم از اعلام آمادگی ۶ سرمایه‌گذار برای احداث و تکمیل پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه خبر داد و اعلام کرده بود تا پایان سال جاری ۱۱۰۰ محل پارک به طرفیت پارکینگ‌های قم اضافه خواهد شد؛ اما سال جدید هم به نیمه رسید و هنوز خبری از پارکینگ شرقی نیست.
طرح توسعه شرقی حرم حضرت معصومه (س) یکی از طرح‌های عمرانی مهم شهر مذهبی قم محسوب می‌شود که هم‌اکنون با تملک بخش وسیعی از عرصه طرح و پلاک‌های واقع در امتداد و حاشیه محور حرم - جمکران، در حال اجراست.
اجرای طرح توسعه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در محدوده‌ای به مساحت ۲۹ هزار مترمربع و زیربنای ۵۰ هزار مترمربع از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است.
متأسفانه، سال‌هاست که زائران و مسافرانی که از بخش شرقی وارد حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها می‌شوند دقیقاً این صحنه‌ها را مشاهده می‌کنند و نیاز است مدیریت استانی و شهری قم تصمیمات جدی‌تری برای تسریع در انجام پروژه و یا حداقل ایجاد ورودی موقت مطلوب‌تری را در دستور کار قرار دهند.
گالری عکس
http://qomefarda.ir/45123
اخبار مرتبط

نظرات شما