رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد:

اجرای طرح غربالگری و پیشگیری از سرطان در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح غربالگری، پیشگیری و درمان بهینه سرطان باهدف تشخیص زودرس انواع سرطان‌ها در مراکز درمانی منتخب استان انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی مصری گفت: برای اجرای این طرح در قم که از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان است از همه ظرفیت‌های مراکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی منتخب همچون بیمارستان شهید بهشتی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت همراهی مردم در اجرای موفق طرح غربالگری، پیشگیری و درمان بهینه سرطان در قم ابراز امیدواری کرد؛ با فراهم‌شدن امکانات زیرساختی بسیار خوب در زمینه پیشگیری و درمان سرطان از استان‌های برتر کشور باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی قم دانست و گفت: با اصلاح سبک زندگی و داشتن یک زندگی سالم تا حد زیادی می‌توان از ابتلا به این نوع بیماری‌ها جلوگیری کرد.

دکتر مصری تصریح کرد: اقدامات مناسبی برای ارتقا سطح سلامت عمومی در حال اجراست که علاوه بر اجرای طرح‌های پیشگیری از بیماری‌ها، استفاده از مولفه‌های طب سنتی برای ارائه الگوی زندگی سالم به افراد است.

وی با تأکید بر اینکه مباحث مرتبط با سلامت روان و سلامت اجتماعی موردتوجه این دانشگاه است افزود: در همین زمینه مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت با ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌پزشکی برای ارتقا سطح سلامت مردم فعالیت می‌کنند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45142
اخبار مرتبط

نظرات شما