قم فردا گزارش می‌دهد؛

تکاپوی خرید لوازم‌التحریر در بازار قم

فروشگاه‌های لوازم‌التحریر و کیف و کفش این روزها مملو از حضور شهروندان برای خرید لوازم موردنیاز آغاز سال تحصیلی جدید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با آغاز سال تحصیلی جدید این روزها بازار لوازم‌التحریر و کیف و کفش و پوشاک قم مملو از والدین و دانش‌آموزان است نکته قابل‌توجه این است که در چند سال اخیر استقبال مردم از خرید لوازم‌التحریر ایرانی و اسلامی افزایش پیدا کرده است.
نکته قابل‌توجه این است که بازار لوازم‌التحریر مانند گذشته به دفتر، مداد، پاک‌کن و تراش خلاصه نمی‌شود و انواع و اقسام لوازم‌التحریر جدید در تنوع و شکل‌های مختلف در این بازار مشاهده می‌شود.
سال‌ها بود که بازار لوازم‌التحریر کشور در تسخیر لوازم‌التحریر خارجی بود این مسئله علاوه بر بعد اقتصادی از نظر فرهنگی نیز یک آسیب جدی بود؛ زیرا تصاویر استفاده‌شده در این لوازم‌التحریر هیچ ربطی به فرهنگ جامعه ما نداشت و گاهی ضدفرهنگ و ارزش‌های ملی و مذهبی ما نیز بود.
البته باوجوداینکه همچنان این لوازم‌التحریر منقش به فرهنگ غربی در بازار لوازم‌التحریر مشاهده می‌شود؛ اما در چند سال اخیر باتوجه‌به استقبال مردم از لوازم‌التحریر ایرانی و اسلامی تولیدکنندگان به سمت این لوازم‌التحریر رفته‌اند.
تأثیر فرهنگی لوازم‌التحریر را نباید نادیده گرفت؛ زیرا علاوه بر اینکه این لوازم به‌عنوان وسیله‌ای برای آموزش و نوشتن استفاده می‌شود تصاویر روی آنها نیز جنبه تربیتی و آموزشی دارد.
​​​​​​اسدالله طوسی کارشناس امور تربیتی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: دانش‌آموزان  در طول روز با دفتر، کیف، کتاب و مداد و دیگر وسایلی که برای تحصیل  به آن نیاز دارد سروکار دارند، تأثیرپذیری از عوامل مختلف یکی از ویژگی‌های انسان که در روان‌شناسی به آن توجه شده است، از جمله لوازم‌التحریر که دانش‌آموزان با آن سروکار دارند یکی از این عوامل تأثیرپذیری است.
طوسی تأکید کرد: یکی از سرمایه‌گذاری‌های دشمن که شاید  برخی‌ها آن را جدی تلقی نکنند لوازم‌التحریر است؛ زیرا دانش‌آموز به لوازم‌التحریر تعلق خاطر دارد و دائماً با این لوازم برخورد دارد و مطمئناً طرح‌ها و نقوش نوشت‌افزارها اثر تربیتی روی دانش‌آموزان دارد، لوازم‌التحریر و تصاویر روی آنها به‌صورت غیرمستقیم به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.
در حال حاضر ایران در حوزه خودکار، مداد، کیف و جامدادی تقریباً خودکفا است و با حمایت‌های بیشتر مطمئناً این ظرفیت وجود دارد که در دیگر لوازم‌التحریر نیز خودکفا شویم.
به‌منظور دسترسی راحت شهروندان قمی به لوازم‌التحریر و بقیه لوازم موردنیاز دانش‌آموزان سازمان بسیج سازندگی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی را در محل حسینیه گلزار شهدای علی بن جعفر علیه‌السلام قم راه‌اندازی کرده است که لوازم‌التحریر و کیف و کفش مدرسه نیز در آن ارائه می‌شود این نمایشگاه تا پایان شهریورماه دایر می‌باشد.
علاوه بر اینکه خانواده‌ها این روزها برای فرزندان دانش‌آموز خود مشغول خرید لوازم‌التحریر و کیف و کفش و پوشاک موردنیاز آغاز سال تحصیلی جدید هستند بسیاری از گروه‌های جهادی و بسیجیان بسته‌های لوازم‌التحریر و پوشاک موردنیاز آغاز سال تحصیلی را تهیه و در اختیار دانش‌آموزان کمتر برخوردار قرار می‌دهند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/45273
اخبار مرتبط

نظرات شما