گزارش مردمی قم فردا؛

نمایشگاه یاد یاران نمی‌گذارد حقایق دفاع مقدس فراموش شود

نمایشگاه یاد یاران قم با حضور گسترده مردم و خانواده‌های قمی روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نمایشگاه یاد یاران قم با حضور گسترده مردم روبرو شده است و شهروندان با خانواده‌ها برای بازدید از این نمایشگاه که تا ۷ مهر ادامه حضور پیدا می‌کنند.

هدایتی یکی از کارمندان قم که همراه خانواده برای بازدید از نمایشگاه آمده بود در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: یکی از راه‌های انتقال پیام و درس‌های ۸ سال دفاع مقدس به‌عنوان یک گنجینه برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی است، تکنیک‌های که در یک نمایشگاه اجرا می‌شود تا بیشترین تأثیرگذاری را در کنار سایر روش‌های ارتباطی داشته باشد اجرای بسته‌های مختلف محتوایی است. 
هدایتی بیان داشت: در یک نمایشگاه با اجرای نمایش‌های جذاب و خلاقانه و اجرای برنامه‌های فرهنگی در قالب مسابقات فرهنگی برای سنین مختلف، اجرای برنامه‌های مختلف برای انتقال پیام برای بانوان و انتقال پیام برای افراد نخبه می‌تواند مؤثر باشد.

وی گفت: طراحی داخلی و زیباسازی محیط نمایشگاه می‌تواند در جذب مخاطب می‌تواند مؤثر باشد امسال نسبت به سال‌های گذشته قوی‌تر عمل نشده بود البته غرفه هوش مصنوعی برای من بسیار جذاب و جدید بود که به نظر من نسبت به کل نمایشگاه برتری داشت همچنین نمایش اجرا شده در پایان نمایشگاه هم قالب خوبی است.
جواد جوان ۱۹ساله دانشجو در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: این برنامه‌ها و نمایشگاه‌ها بسیار جالب و مفید است و می‌تواند شرایطی که جوانان درک نکرده‌اند را به تصویر بکشد و معرفی کند.
وی ادامه داد: البته نیاز به افزایش خلاقیت و جذابیت برای انتقال پیام دفاع مقدس دارد، همچنین ایجاد غرفه‌های جدید متناسب با شرایط کشور و تعمیم‌دادن به دفاع مقدس، افزایش دکور برای نمایش و  وجود راویان مشهور و حرفه‌ای مانند حاج حسین یکتا در جذب بیشتر جوانان می‌تواند مفید باشد.
این جوان قمی ادامه داد: از لحاظ ترافیکی و پارک خودرو و همچنین وجود برنامه‌های متفاوت و جذاب برای کودکان و نوجوانان از نکات مثبت این نمایشگاه بود.

فاطمه دختر نوجوانی که به همراه خانواده برای بازدید از نمایشگاه آمده بود در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: نمایشگاه یاد یاران بسیار خوب و با تنوع بالابود برای ما که زمان جنگ را از نزدیک ندیدم این نوع نمایشگاه‌ها مفید است، از طرفی تجهیزات نظامی که در نمایشگاه بود بسیار جالب بود و خوشحال شدم از اینکه ایران به پیشرفت‌های زیادی رسیده است.
رجبی بانوی خانه‌دار قمی بازدیدکننده از نمایشگاه یاد یاران در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: همراه خانواده و فرزند خود برای بازدید از نمایشگاه یاد یاران آمده‌ام این نمایشگاه بسیار مفید و بامحتوا بود و توصیه می‌کنم شهروندان حتماً با خانواده در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد: یکی از نکات بارز و قابل‌توجه این نمایشگاه این بود که علاوه بر رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس دستاوردهای رزمندگان امروز در دنیای علم و فناوری را نیز به نمایش گذاشته بود، از طریق این نمایشگاه‌ها می‌توان در برابر هجمه دشمن در فضای مجازی به طور مستقیم دستاوردهای کشور را به جوانان و نوجوانان معرفی کرد.
رضایی دیگر شهروند قمی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: هر سال همراه خانواده از نمایشگاه یاد یاران بازدید می‌کنم، سه فرزند نوجوان دارم که آن‌ها را نیز برای بازید از نمایشگاه همراه خود آورده‌ام این نمایشگاه‌ها درس‌های زیادی برای ارائه به جوانان و نوجوانان دارد.
این مادر قمی ادامه داد: در زمانه‌ای که هنوز فاصله زیادی با دوران دفاع مقدس نداریم دشمن شبهه‌های فراوانی وارد می‌کند در مقابل باید از طریق همین نمایشگاه‌ها و دیگر برنامه‌ها حقایق دفاع مقدس را به مردم بازگو کرد از طرفی نباید از دوران حاضر غافل شد باید اهداف شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت را با همه ابزار به نسل جدید بازگو کرد تا دشمن نتواند دروغ‌ها را به‌جای حقیقت به نسل جوان القا کند.
محمدی یکی دیگر از بازدیدکننده نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: نمایشگاه یاد یاران را خوب ارزیابی می‌کنم این نمایشگاه‌ها باتوجه‌به هجمه‌های که رخ می‌دهد ضرورت دارد، گوشی تلفن همراه با فضای نامحدود مجازی دست همه کودکان نوجوانان و جوانان قرار دارد و هجمه‌های فرهنگی‌های زیادی علیه ایران شکل می‌گیرد.

محمدی گفت: جانباز و رزمنده دفاع مقدس هستم ما جنگ تحمیلی و حقایق آن را از نزدیک مشاهده کردیم اکنون ضرورت دارد نسل جدید و جوانان حقایق دفاع مقدس را بدانند اگر نمایشگاه‌های این چنینی نباشد دفاع مقدس، حقایق جنگ، ایثارگری‌های رزمندگان و شهادت فراموش می‌شود، باید این نمایشگاه‌ها در طول سال چندین بار برگزار شود.
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45360
اخبار مرتبط

نظرات شما