رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

تکمیل زنجیره تولید پسته قم از اهداف جهاد کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه هدف ما تکمیل زنجیره تولید پسته در قم است، گفت: ۷ هزار تن پسته در قم تولید می‌شود که از شهرهای دیگر  از جمله کرمان و تهران صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ​​​​محمدرضا حاجی رضا در جشنواره شکرانه برداشت پسته که ظهر امروز در باغ روشن واقع در کیلومتر ۳۰  اتوبان قم _ تهران برگزار شد اظهار داشت: یاد و خاطره ۶۰ شهید جهاد کشاورزی استان قم را گرامی می‌داریم، امنیت و آرامش امروز ما مدیون شهدا است‌.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم ۳۰ هزار هکتار از اراضی قم تحت کشت غلات و دانه‌های روغنی قرار بگیرد، ظرفیت کشاورزی قم کم است؛ اما دارای بهره‌وری بالایی است و از ظرفیت موجود بهترین استفاده را می‌شود، ۵ درصد اشتغال قم در بخش کشاورزی است.
وی افزود: کار در بخش کشاورزی باید عالمانه و آینده‌نگر باشد تا مشکلات احصا شده و تصمیمات خوبی گرفته شود، سالانه ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در قم تولید می‌شود که ۹۰ هزار تن محصولات باغبانی است که از این میان ۱۴ هزار هکتار از اراضی باغبانی زیر کشت پسته قرار دارد و ۸ هزار ۵۰۰ هکتار از باغات پسته استان قم بارور است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: آینده بخش پسته قم روشن است و ظرفیت پسته قم در تولید اشتغال، ارزآوری باید معرفی شود، در حوزه سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران جذب شوند، جشنواره‌های این چنینی بستری برای جذب سرمایه‌گذاران است.
وی ادامه داد: هدف دیگر از برگزاری جشنواره‌های شکرانه برداشت آموزش و ترویج است تا از ظرفیت‌های کارگاهی در حوزه آموزش استفاده شود.
حاجی رضا عنوان داشت: در دنیا دو مؤلفه باعث پیشرفت است از جمله قانون و اجرای قانون باعث توسعه و پیشرفت می‌شود، مؤلفه دوم آموزش است؛ زیرا آموزش مدام باعث پیشرفت و رسیدن به علم جدید است.
حاجی رضا خاطر‌نشان کرد: جشنواره‌ها باعث آموزش شده و از طرفی مشکلات و ضعف‌ها احصا می‌شود و باعث وصل‌شدن حلقه نخبگانی و بهره‌برداران شده که در نهایت  تولید دانش‌بنیان و صادرات را به همراه دارد. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: کاهش منابع آبی در قم وجود دارد و نمی‌توان به فکر توسعه باغات پسته بود مهم این است از ظرفیت موجود بهترین استفاده صورت گیرد.
وی با بیان اینکه هدف ما تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی از جمله پسته است عنوان داشت: صادرات پسته استان قم دغدغه ما است باید شرایط صادرات پسته استان فراهم شود، ۷ هزار تن پسته در قم تولید می‌شود که از شهرهای دیگر  از جمله کرمان و تهران صادر می‌شود با تکمیل زنجیره تولید صادرات نیز به نام قم انجام خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اظهار کرد: سلامت محصول مهم است، برای صادرات باید استانداردها را رعایت کرد و از کود سمی به‌صورت متعادل استفاده شود باید حوزه نخبگانی تولید پسته شکل بگیرد از طرفی رسانه‌ها واقعیت‌های پسته استان قم را تبیین کنند.
حاجی رضا تأکید کرد: شناسنامه‌دار شدن تولیدات از دیگر اهداف ما است که توسط نظام صنفی در حال انجام است.
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45430
اخبار مرتبط

نظرات شما