معاون محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم:

ارجاع پرونده تخلف آلایندگی یک واحد صنعتی در سلفچگان قم به دستگاه قضایی

معاون محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست قم گفت: پرونده تخلف آلایندگی یک واحد صنعتی تولیدکننده محصولات فولادی مستقر در شهرک صنعتی سلفچگان قم تشکیل و در اختیار دستگاه‌های قضایی برای صدور حکم قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  سید احمد شفیعی دراین‌خصوص بیان داشت: واحد موردنظر دارای سیستم‌های مدیریت آلودگی است و زمانی که این سیستم‌ها فعال هستند میزان آلایندگی تقریباً به صفر می‌رسد، اما مشکل آلایندگی آن از جایی آغاز می‌شود که سیستم‌های مدیریت آلودگی واحد در زمان‌هایی به دلایلی فنی و یا شخصی از مدار خارج می‌شود و بر همین اساس دود و غباری ناشی از فعالیت‌های صنعتی واحد محیط اطراف را فرامی‌گیرد.
وی افزود: البته این آلودگی از جمله گازهای سمی نیست؛ اما به‌هرحال این واحد در زمینه آلایندگی تخلف دارد، کارشناسان اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان نیز بازدیدهای لازم را از واحد به عمل آوردند و پرونده تخلف آن را تشکیل و به دستگاه قضایی ارجاع داده‌اند.
وی ادامه داد: علاوه بر ارجاع پرونده به دستگاه قضایی، ما با مدیران واحد نیز صحبت کردیم که باید نسبت به رفع این مشکل و مدیریت آلایندگی موجود اقدام کند، به‌هرحال بر اساس قانون انجام هرگونه اقدام در برخورد با این تخلف همچون تعطیلی واحد و یا جریمه نیازمند دستور قضایی است و ما با جدیت پیگیر آن هستیم.
لازم به توضیح است در پی درخواست شماری از شهروندان ساکن در منطقه سلفچگان و روستای جنداب و ارسال تصاویر از آلایندگی واحد یاد شده، پیگیری این موضوع در دستور کار خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم قرار گرفته است.
بخش سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان یکی از بخش‌های قم است و دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستا است. این بخش بالغ بر ۱۵ هزار تن جمعیت دارد که سه هزار تن آن در شهر سلفچگان زندگی می‌کنند. سلفچگان در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.
در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45496
اخبار مرتبط

نظرات شما