مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم:

۱۳۲ دستگاه تاکسی قم نوسازی شد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم گفت: در سال جاری تاکنون ۲۷۰ دستگاه جهت نوسازی ناوگان ثبت‌نام نموده‌اند که تعداد ۱۳۲ دستگاه تاکسی نوسازی و سمند سورن پلاس جایگزین آن شده است.

قاسم طالبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون سازمان تاکسیرانی قم برنامه‌ای جهت افزایش تاکسی در قالب توسعه ناوگان نداشته است و بیشترین تمرکز و دغدغه سازمان در خصوص نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده می‌باشد. 
مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهرداری قم افزود: در سال جاری تاکنون ۲۷۰ دستگاه جهت نوسازی ناوگان ثبت‌نام نموده‌اند که تعداد ۱۳۲ دستگاه تاکسی نوسازی و سمند سورن پلاس جایگزین آن شده است و ان‌شاءالله تعداد ۲۲ دستگاه دیگر تا چند روز آینده تحویل مالکین می‌گردد، لازم به ذکر است طی سال گذشته تعداد ۱۵۴ دستگاه نوسازی شده است که شامل ۱۴۱ دستگاه سمند و پژو و ۱۳ دستگاه سمند سورن می‌باشد. 
وی ادامه داد:  افزایش تعداد خطوط تاکسی جدید بر اساس تقاضای شهروندان و همشهریان محترم پس از طرح و تصویب در کمیته برنامه‌ریزی خطوط سازمان که متشکل از نمایندگان شورای اسلامی شهر، پلیس راهور، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و کارشناسان سازمان است انجام می‌گیرد.
طالبی اضافه کرد: در حال حاضر از سوی معاونت محترم حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم موضوع بازنگری خطوط تاکسی در دستور کار قرار گرفته که پس از انجام مطالعات و نیازسنجی، جهت اجرا به این سازمان ابلاغ خواهد شد. 
وی در پاسخ به این سؤال که برنامه تاکسیرانی‌ برای نوسازی ناوگان چیست؟ گفت: برنامه‌های سازمان در خصوص نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده با ثبت‌نام از مالکین خودروهای تاکسی مشمول طرح نوسازی با پرداخت وام از مدل ۱۳۸۵ به پایین با تخصیص وام قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون‌تومانی با نرخ سود ۲% از طریق بانک رسالت به مشمولین طرح نوسازی با بازپرداخت ۵ساله در حال انجام است.
طالبی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از متقاضیان طرح خرید نقدی مشمول تاکسی‌های تا مدل سال ۱۳۹۱ نیز در حال انجام است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر وام ۱۰۰ میلیون‌تومانی مشمول تاکسی‌های تا مدل ۱۳۸۵ بوده که به‌محض افزایش منابع مالی و اعتبارات، مدل‌های بالاتر نیز مشمول خواهند شد، ثبت‌نام از طریق واحد نوسازی سازمان تاکسیرانی واقع در میدان شهدای ۷۲ تن انجام می‌گیرد، مالکین تاکسی‌های مشمول می‌بایست با دردست‌داشتن اصل مدارک مالکیت تاکسی خود به‌صورت حضوری مراجعه نمایند .

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/45549
اخبار مرتبط

نظرات شما