معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم:

۸ هزار دانش‌آموز قمی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم گفت: سال گذشته دو هزار دانش‌آموز قمی به راهیان نور اعزام شدند که توان همین‌قدر بود؛ اما امسال با مساعدت استاندار برنامه‌ریزی برای اعزام هشت هزار دانش‌آموز انجام شده است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امیر جعفری در نشست خبری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن شهید فخری‌زاده مجتمع آیت‌الله سعیدی برگزار شد اظهار داشت: راهیان نور یکی از برنامه‌های فرهنگی است که بسیار مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و با سفری که به مناطق راهیان نور داشتند ثابت کردند که چقدر برای ایشان این مسئله مهم است به همین جهت ضرورت دارد که این موضوع جدی گرفته شود.
 معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم ادامه داد:  شواهد زیادی از اثربخشی راهیان نور مشاهده شده است که افراد زیادی بعدازاین سفر متحول شده‌اند این مناطق جای پای شهدا و معجزه گون است برای این نسلی که درگیر جنگ شناختی و مخاطب اصلی دشمنان هستند باید زمینه حضور آنها در این مناطق فراهم شود.
وی بیان داشت: در حوزه راهیان نور دو راهیان جنوب و غرب را داریم که اولی در ایام بهار و تابستان و دومی در پاییز و زمستان برگزار می‌شود به علت اینکه ماه مبارک رمضان در فروردین‌ماه قرار گرفته است راهیان نور عمومی امسال قبل از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود به همین علت اعزام راهیان نور دانش‌آموزی هم زودتر از سال‌های قبل انجام می‌شود.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم خاطرنشان کرد: امسال از ۱۵ آبان تا ۲۰ اسفند اردوهای مختلف راهیان برگزار خواهد شد، اردوی راهیان نوردانش آموزی از ۱۵ آبان‌ماه تا پایان آذرماه، اعزام اقشار مختلف بسیج دی‌ماه و در بهمن‌ماه اعزام مجدد راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی و بعد از آن اعزام‌های عمومی و خانوادگی انجام خواهد شد.
جعفری اضافه کرد: اعزام دانش‌آموزان در دو گروه دختران و پسران انجام خواهد شد از ۱۵ آبان‌ماه تا ۱۰ آذرماه اعزام دانش‌آموزان دختر و از ۱۰ آذرماه تا پایان ماه آذر اعزام دانش‌آموزان پسر انجام خواهد شد در ایام دی به‌ علت شروع امتحانات، اعزام دانش‌آموزی تعطیل می‌شود.
وی گفت: سال گذشته دو هزار دانش‌آموز قمی به راهیان نور اعزام شدند که توان همین‌قدر بود؛ اما امسال با مساعدت استاندار برنامه‌ریزی برای اعزام هشت هزار دانش‌آموز انجام شده است که در مرحله اول ۳۶ دستگاه اعزام می‌شود، خوشبختانه استاندار قم رویکرد خوبی در این زمینه دارد و شرایط را فراهم می‌کنند تا این عدد محقق شود و یا افزایش پیدا کند.
جعفری عنوان داشت: برنامه راهیان نور دانش‌آموزی چهار روزه است، ۱۵ آبان دانش‌آموزان دختر ساعت هشت صبح از گلزار شهدای مدافعان حرم بهشت معصومه (س) اعزام می‌شوند، در قالب این اردو چند بازدید راهیان پیشرفت نیز از کارخانه‌ها و صنایع خواهیم داشت.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم تصریح کرد: یادمان‌های فتح‌المبین، هویزه، منطقه عملیاتی کربلایی چهار ، شلمچه،  معراج شهدای محمودوند، پالایشگاه نفت آبادان و پادگان شهید زین‌الدین از برنامه‌های راهیان نور دانش‌آموزی است.
وی در پاسخ خبرنگار قم فردا به این سؤال که آیا ادارات دیگر از جمله آموزش‌وپرورش نیز از نظر مالی کمک خواهند کرد؟ گفت: آموزش‌وپرورش محدودیت مالی دارند، متولی راهیان نور سپاه نیست؛ بلکه سپاه مجری است؛ اما رده‌های مختلف باید پشتیبانی کنند کوتاهی پذیرفته نیست دانش‌آموزان نباید رها شوند مسئولانی که وظیفه دارند نباید کوتاهی کنند اگر ادارات با اعتبارات فرهنگی که دارند افراد خود را به این اردو اعزام کنند مشکل اعتباری وجود نخواهند داشت.
 معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم افزود: هزینه اردوی راهیان نوردانش آموزی ۱۵۰ هزار تومان است که برای  مناطق محروم هم این مبلغ گرفته نمی‌شود، قیمت تمام شده اعزام هر دانش‌آموز یک میلیون ۸۱۰ هزار تومان است.


انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45848
اخبار مرتبط

نظرات شما