رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد:

خانواده، مهم‌ترین هدف تهاجم فرهنگی دشمن

رئیس دیوان عالی کشور: بیشترین پرونده‌ها در دستگاه قضا، مربوط به مسائل خانواده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه‌ها در سالن جلسات ساختمان مرکزی دانشگاه حضرت معصومه (س) با بیان اینکه از ۴۶ شعبه فعال در دیوان عالی کشور، ۱۴ شعبه ویژه مسائل مربوط به خانواده است.
وی گفت: بیشترین پرونده‌ها هم در دستگاه قضایی مربوط به مسائل و مشکلات خانواده‌هاست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری ولنگاری فضای مجازی را از آسیب‌های جدی جامعه امروز در تربیت نسل آینده بیان کرد و افزود: کسی مخالف استفاده از فناوری روز نیست، اما افرادی که در دولت‌های قبل به نحوی در استفاده از فضای مجازی بی‌توجهی کردند و فرامین رهبری در خصوص قتلگاه بودن فضای مجازی برای جوانان را نادیده گرفتند مسئول و بانی مشکلات فرهنگی امروز جامعه هستند.
رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به استفاده ابزاری از جنسیت زن به‌عنوان یکی از حربه‌های امروز دشمن برای ایجاد انحراف در جامعه گفت: شعار‌هایی که با تابلوی آزادی برای زنان ترویج می‌شود، ساخته‌وپرداخته افکار صهیونیست‌ها برای ازهم‌پاشیدن بنیان خانواده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری شناخت اهداف و برنامه‌ریزی‌های دشمن را از برنامه‌های اصلی عنوان کرد که باید در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گیرد.
وی با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها در مقابله با خطراتی که دشمن برای خانواده‌ها برنامه‌ریزی کرده گفت: امروز دانشگاه‌ها رسالت مهمی در گسترش علم و کمک به زندگی انسان‌ها دارند که باید این امر مهم همواره موردتوجه جامعه دانشگاهیان باشد. 
رئیس دیوان عالی کشور، حمایت و تقویت جامعه دانشگاهی به‌ویژه دانشگاه‌های ویژه بانوان را از وظایف دستگاه‌های مختلف دانست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری همچنین با ابراز تأسف از حوادث دردناک غزه گفت: جنایات بی‌سابقه رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار وحشیانه زنان و کودکان غزه دل هر انسانی را به درد می‌آورد، آرزو می‌کنیم نتیجه این کشتار بی‌رحمانه به نفع اسلام و نجات سرزمین قدس از زیر چنگال صهیونیست باشد.
امروز همچنین کلنگ مسجد حضرت فاطمه زهرا و مجتمع فرهنگی کریمه اهل‌بیت با زیربنای ۱۹۱۵ مترمربع در دانشگاه حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها با حضور رئیس دیوان عالی کشور به زمین زده شد.
این مسجد قرار است با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های خیرین ساخته شود.
در ابتدای این جلسه خانم بردبار رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) نیز با ارائه گزارشی از عملکرد‌ها و برنامه‌های این دانشگاه، کمبود فضای فیزیکی از جمله خوابگاه را از جمله مشکلات این دانشگاه عنوان کرد و خواستار توسعه رشته‌های دانشگاهی باهدف جذب دانشجویان بیشتر شد.



انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری صدا و سیما
http://qomefarda.ir/45856
اخبار مرتبط

نظرات شما