استاندار قم:

یک هزار واحد مسکونی برای اساتید دانشگاه در قم ساخته می‌شود

استاندار قم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و با تخصیص زمین‌کار اجرایی ساخت یک هزار واحد مسکونی برای اساتید مشغول به کار در دانشگاه‌های استان آغاز و ظرف یک تا دو سال آینده این واحدها تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمد آقامیری در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان در دانشگاه قم، ‌ بیان داشت: در جریان سفر هفته گذشته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان، موضوع ساخت واحد مسکونی برای اساتید دانشگاه‌های قم مطرح و تصمیم‌های لازم دراین‌خصوص گرفته شد.
وی افزود: بر همین اساس موضوع تأمین و اختصاص زمین موردنیاز برای ساخت این واحدها به اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شد و ما در نظر داریم روند ساخت مسکن موردنیاز اساتید دانشگاه‌های استان را به‌صورت ویلایی دنبال کنیم.
وی ادامه داد: ما در قم علاوه بر نهضت ملی ساخت مسکن، یک جهاد مسکن‌سازی را آغاز کردیم و به دنبال آن هستیم تا علاوه بر سهمیه اختصاص‌یافته به قم برای ساخت مسکن در قالب طرح‌های ملی، موضوع را به‌صورت جهادی در خود استان پیگیری کنیم.
آقامیری گفت: با گسترش ساخت و عرضه مسکن در استان قم، مردم می‌توانند با قیمت مناسب‌تری مسکن موردنیاز خود را تهیه کنند و در ادامه این مسئله بر روی قیمت اجاره‌بها نیز تأثیر می‌گذارد.
وی بیان داشت: در همین رابطه تصمیم گرفته شده که بانک‌های استان به‌خصوص بانک‌های خصوصی ورود جدی به موضوع ساخت مسکن داشته باشند و منابع خود را در قم هزینه کنند.
وی ادامه داد: ‌ بانک‌های خصوصی موظف هستند ۵۰ درصد منابع جذب شده خود را در استان هزینه کنند که این حد برای ما راضی‌کننده نیست و ما به دنبال تخصیص ۸۰ درصدی منابع بانکی هستیم.
استاندار قم گفت: این موضوع بخشنامه و به بانک‌های استان ابلاغ می‌شود و مسئولان بانک‌های فعال در قم موظف به رعایت آن هستند.
وی افزود: هدف از همه این اقدام‌ها موفقیت اجرای طرح‌های مسکن‌سازی در استان قم است و ما می‌خواهیم مشکل مردم در این موضوع حل شود.
وی ادامه داد: مسکن از مهم‌ترین نیازهای مردم است و ما در جریان ملاقات‌های مردمی بیشترین درخواست را در این حوزه داریم که با تمام توان به دنبال رفع آن هستیم.
نصب تبلیغات فرهنگی در تمام ورودی‌های قم
آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های فرهنگی استان گفت: حوزه فرهنگ از مهم‌ترین بخش‌های موردتوجه ماست و ما بر اساس اسناد بالادستی سند تحول فرهنگی استان را دنبال و اجرا می‌کنیم.
وی افزود: یکی از بخش‌های موردتوجه در این حوزه، سیما و منظر شهری است و ما براین‌اساس برنامه‌ریزی کردیم تا همه شهر با استفاده از طرح‌های جذاب و قالب‌های هنری به تصاویر شهدای استان مزین شود.
وی ادامه داد: از دیگر تصمیم‌های گرفته شده، اجرای طرح‌های تبلیغات فرهنگی در تمامی ورودی‌های شهر و استان قم است به‌نحوی‌که حتی اگر واحد تولیدی و صنعتی هم می‌خواهد تبلیغی انجام دهد باید محور آن موضوعی فرهنگی باشد و نام آن شرکت در ذیل آن بیاید.
استاندار قم گفت: ‌ همچنین در زمینه محوریت حرم مطهر حضرت معصومه (س) ‌ در شهر مقدس قم و متناسب‌سازی جایگاه مدرسه فیضیه، شاهد اقدام‌های عمرانی خوبی خواهیم بود.
وی افزود: تدوین سند برای نحوه فعالیت‌های فرهنگی در مهدکودک‌ها تا مدارس‌ و دانشگاه‌های استان از دیگر اقدام‌هایی است که به جد دنبال می‌کنیم تا شاهد پیوستگی و انسجام در زمینه ارائه مباحث فرهنگی و تربیتی باشیم و این موضوع را به‌عنوان یک الگو به کشور ارائه خواهیم داد.
وی ادامه داد: با ابلاغ این سند همه مسئولان مدارس، دانشگاه‌ها و سایر نهادهای متولی استان، موظف به اجرای آن هستند و هر گونه کوتاهی دراین‌خصوص به‌عنوان ترک فعل حساب شده و با آن مسئول یا مدیر برخورد لازم صورت می‌گیرد.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45911
اخبار مرتبط

نظرات شما