با برگزاری آیین کلنگ‌زنی؛

ساخت خوابگاه متأهلی در دانشگاه قم آغاز شد

کار ساخت مجتمع خوابگاهی ۱۵۰ واحدی برای دانشجویان متأهل دانشگاه قم روز چهارشنبه با برگزاری مراسم کلنگ‌زنی توسط سید محمد آقامیری استاندار قم در این دانشگاه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رئیس دانشگاه قم گفت: مجتمع خوابگاهی علامه مصباح یزدی در پنج بلوک ۳۰ واحدی برای دانشجویان متأهل این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی ساخته خواهد شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدرضا شریفی افزود: متراژ واحدهایی که در این مجتمع ساخته خواهد شد بین ۵۲ تا ۵۸ متر می‌باشد و ما به دنبال آن هستیم که ظرف یک سال این مجتمع برای سکونت دانشجویان متقاضی آماده شود.
معاون اداری و مالی دانشگاه قم نیز دررابطه‌با جزئیات ساخت این مجتمع خوابگاهی به خبرنگار ایرنا، گفت: مجتمع خوابگاهی علامه مصباح یزدی در بلوک‌های سه‌طبقه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی دانشگاه (ابلاغی وزارت علوم) و همچنین مشارکت بانک تجارت ساخته خواهد شد.
محمد شربتی تأکید کرد: کار ساخت مجتمع‌های خوابگاهی برای دانشجویان متأهل دانشگاه قم همچنان ادامه خواهد یافت و ما پس از تکمیل مجتمع خوابگاهی علامه مصباح یزدی، ‌ ساخت یک مجتمع ۱۵۰ واحدی دیگر را آغاز خواهیم کرد.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، هزینه خاصی از دانشجویان برای سکونت در این واحدها گرفته نخواهد شد و دانشجویان متقاضی استفاده از خوابگاه‌های متأهلی تنها هزینه‌های جاری مانند پول آب، ‌ برق و مواردی مانند آن را که مورداستفاده قرار دادند، پرداخت می‌کنند.
گفتنی است دانشگاه قم با داشتن چهارهزار دانشجوی خارجی از ۲۴ ملیت رتبه نخست جذب دانشجویان بین‌المللی را در میان دانشگاه‌های دولتی کشور کسب نموده است.
همچنین باتوجه‌به رویکردی که دانشگاه قم در جذب دانشجویان بین‌المللی دارد و به دنبال افزایش تنوع ملیت‌ دانشجویان خارجی است، نام این دانشگاه با تصویب هیأت امنا به «دانشگاه بین‌المللی قم» تغییر خواهد کرد.
مسئولان دانشگاه قم تأکید دارند ازآنجایی‌که قم شهری بین‌المللی است و تعداد قابل‌توجهی از افراد با ملیت‌های مختلف در آن ساکن هستند، دانشگاه قم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرده و در راستای تقویت دیپلماسی علمی کشور که رکن ماندگار دیپلماسی عمومی است تمام توان خود را به کار گرفته است.
دانشگاه قم هم اکنون دارای ۶ دانشکده، هشت مرکز پژوهشی و فناوری، ۳۳ گروه آموزشی، ۱۴۰ رشته تحصیلی و مرکز آموزش‌های آزاد و مجازی و پردیس بین‌الملل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.
حدود ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه قم در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند که حدود نیمی از این تعداد را بانوان فرهیخته پردیس خواهران و صدها نفر را دانشجویان غیرایرانی از کشورهای مختلف جهان تشکیل می‌دهند.
نزدیک به ۳۰۰ عضو هیأت علمی از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی در مراتب گوناگون علمی در دانشگاه قم حضور دارند که برخی از آنان جز نخبگان ملی کشور محسوب می‌شوند.


انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45913
اخبار مرتبط

نظرات شما