طی همایشی برگزار شد؛

تجلیل از خدمات وکلای شرعی امام خمینی (ره) در قم

در همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی رحمت‌الله علیه به‌صورت نمادین از برخی از این وکلای شرعی تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، همایش نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی رحمت‌الله علیه که صبح امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام قم با پیام حضرات آیات سبحانی و نوری همدانی برگزار شد از برخی از وکلای شرعی امام خمینی رحمت‌الله علیه قدردانی شد.
آیت‌الله سبحانی در پیام تصویری به این همایش، گفت: امام خمینی رحمت‌الله علیه در انتخاب وکلای شرعی بدون درنظرگرفتن عواطف به موازین دینی و شرعی توجه ویژه داشتند و احیای وکلای شرعی و معرفی این وکلا به مردم نوعی تجلیل از مقام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است.
آیت‌الله نوری همدانی هم در پیامی کتبی به این همایش بر لزوم ادامه راه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان الگو و سرمشق جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: امام رحمت‌الله علیه در قلم و بیان علم و عمل، عرفان و اخلاق، سیاست و دیانت سرآمد عصر خود بودند و بزرگ‌ترین تحول قرن اخیر را رقم زدند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن خمینی هم در این همایش گفت: همراهان و یاران امام خمینی رحمت‌الله علیه از منیت‌ها عبور کردند و با شجاعت و ایمان و عدم‌پذیرش ظلم پای آرمان‌های امام رحمت‌الله علیه ایستادند.
وی با بیان اینکه تقویت عنصر عزت در جامعه نقش تعیین‌کننده‌ای دارد افزود: امام خمینی رحمت‌الله علیه با پایه‌گذاری انقلاب اسلامی در امت اسلامی زندگی و عزت را ایجاد کرد.
در این مراسم از ۲ جلد کتاب با موضوع مقالات و مصاحبه‌ها و سیره امام خمینی رحمت‌الله علیه در انتخاب وکلای شرعی و نیز نمایه وکلای شرعی در پایگاه اطلاع‌رسانی امام خمینی رحمت‌الله علیه رونمایی شد.
تاکنون هزار و ۲۳۵ وکیل شرعی امام خمینی رحمت‌الله علیه شناسایی شدند که ۷۹ نفر آن‌ها در قید حیات هستند.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری صدا و سیما
http://qomefarda.ir/45927
اخبار مرتبط

نظرات شما