وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

رفع نیاز به واردات مرغ و تخم‌مرغ تا پایان امسال

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با فعال‌سازی واحدهای راکد مرغداری از پایان اسفند امسال واردات مرغ نطفه‌دار و تخم‌مرغ نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدعلی نیک‌بخت، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست آموزشی با حضور حوزه‌های نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی با بیان اینکه با بازسازی و فعال‌سازی واحدهای راکد صنعت مرغداری از پایان اسفند امسال واردات مرغ و تخم‌مرغ نخواهیم داشت، گفت: با بازسازی ۸۰ درصدی صنعت مرغداری کشور و تأمین ۴ گله برای جوجه‌ریزی از اسفند امسال از واردات مرغ و تخم‌مرغ نطفه‌دار بی‌نیاز خواهیم بود.
وی به زیرساخت‌های آبخیزداری، آبخوان‌داری و تأمین آب سفره‌های زیرزمینی با عنوان طرح آب‌وخاک اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۹۰۰ هزار هکتار زمین در اطراف سد‌های کشور داریم که با تأمین منابع مالی می‌توانند در بخش کشاورزی وارد عرصه تولید شود.
وزیر جهاد کشاورزی از وجود زیرساخت‌های لازم برای خودکفا شدن در محصولات جو، گندم، برنج، پنبه و شکر اشاره کرده و گفت: به‌رغم وجود امکان همچنان واردکننده هستیم.
نیک‌بخت صنعت شیلات و آبزی‌پروری را مهم‌ترین بخش کشاورزی در حوزه اقتصاد ملی و فرصت سرمایه‌گذاری دانست که اگر این بخش تقویت شود تولید، اشتغال، صادرات و ارزآوری را به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: ۲۴ هزار هکتار سایت پرورش میگو در سواحل شمال و جنوب کشور وجود دارد که با ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌توانند وارد عرصه تولید شوند.
در ادامه حجت‌الاسلام ربانی نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی گفت: اولین دوره آموزشی رسالت باهدف دانش‌افزایی با حضور ۵۰ نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها به میزبانی قم برگزار شد که این دوره‌های آموزشی به‌صورت پیوسته تا یک سال ادامه خواهد داشت.
وی افزود: این نشست آموزشی که از ۱۶ آبان آغاز شده و تا به امروز ادامه داشت نمایندگان ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در موضوعات مدیر فرهنگی، جهاد تبیین، مدرسی معارف اسلامی و تبلیغ در حوزه فرزندآوری به بحث و گفت‌وگو پرداختند.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری صدا و سیما
http://qomefarda.ir/45930
اخبار مرتبط

نظرات شما