رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی قم خبر داد:

ارسال ۱۵۰ مقاله به همایش توسعه فضای سبز

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم از دریافت بیش از ۱۵۰ مقاله در همایش راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر خبر داد.

مسعود ترابی در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  اظهار داشت: جمعیت شهرنشینی چندبرابر شده است و یکی از موارد در زیست شهری که باید به آن توجه شود فضای سبز است البته فضای سبز شهری قم درحال‌توسعه است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم بیان داشت: فضای سبز در روحیه، شادابی و رضایت مردم از حکومت تأثیرگذار است و ناگزیر هستیم به فضای سبز توجه کنیم بحث کم‌آبی چالشی برای کشور است و باید تحول جدی در بهره‌وری آب داشته باشیم.

دبیر علمی همایش راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر اضافه کرد: طبق کنوانسیون بین‌المللی یک میلیارد درخت باید طی ۵ سال در ایران کاشته شود و سهم قم حدود ۸ میلیون درخت است تا دی‌اکسیدکربن حاصل از صنعت را پوشش دهیم.

وی افزود: عدم توجه به توان اکولوژیک در ساخت صنایع باعث آسیب است و توسعه فضای سبز قم باید بر اساس توان اکولوژیک باشد یکی از اهداف عمده همایش این است که به صاحبان توسعه فضای سبز گفته شود نباید از هر گیاهی برای زیبایی فضای سبز شهری استفاده شود باید به سمت گیاهان بومی و سازگار با اقلیم استفاده حرکت شود، حتی در بخش دام هم جیره غذایی از کشورهای دیگر آورده شده که با اقلیم ایران سازگار نیست باید به توان اکولوژیک کشور فکر کنیم و بر اساس آن غذای دام را تأمین کنیم.

ترابی خاطرنشان کرد: این همایش صددرصد علمی برای توسعه فضای سبز شهری، کاهش استفاده از آب، اجرای تعهد کنوانسیون بین‌المللی و ایجاد شرایط زیست شهری است؛ زیرا شهرهای کویری کشور به حدود ۲۰۰ کشور رسیده است.

دبیر علمی همایش راهبردهای توسعه فضای سبز عنوان داشت: کمیته علمی بسیار غنی شکل‌گرفته است و بیش از ۱۵۰ مقاله توسط دبیرخانه کمیته دریافت شده است که ۱۴۰ مقاله بررسی و به مرحله داوری رسیده است که عدد بالایی است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار قم فردا که نتایج مقالات برگزیده کجا استفاده و اجرایی می‌شود؟ عنوان داشت: روز دوم همایش جلسه کارشناسی با حضور مدیران سیما و منظر شهری شرکت‌کننده در همایش تشکیل خواهد شد و نتایج حاصل از همایش ارائه می‌شود تا به  رهیافت‌ها توجه شده و در مراکز اجرا شود.




انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/46404
اخبار مرتبط

نظرات شما