مدیرکل آموزش‌وپرورش قم:

ظرفیت تربیتی خواهران طلبه در مدارس قم به کار گرفته می‌شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: در راستای ارتقای سطح معرفتی و تربیتی دانش‌آموزان از ظرفیت علمی و فرهنگی طلاب خواهر در مدارس استان استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا رحیمی روز چهارشنبه در نشست مشترک مدیران آموزش‌وپرورش قم با اساتید حوزه علمیه جامعه الزهرا (س)، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های تربیتی خواهران طلبه در سطح مدارس دخترانه قم، در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش انجام می‌شود.
وی گفت: استان قم ظرفیت‌های متعددی در راستای ارتقای سطح تعلیم‌وتربیت دارد که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها بهره‌گیری از توانمندی‌های آموزشی و خدماتی جامعه الزهرا (س) است.
رحیمی یادآور شد: خواهران طلبه به دلیل آشنایی عمیق از معارف دینی و همچنین اقتضائات و شبهات روز جامعه، نقش مهمی در بعد تربیتی و معرفتی نوجوانان دارند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اینکه هدف نهایی آموزش‌وپرورش رساندن دانش‌آموزان به کمال است، تصریح کرد: معلم برای نیل به این هدف باید خود از ارزش‌های اخلاقی والا برخوردار باشد.
وی گفت: پیچیدگی کار معلم ازآن‌جهت است که فکر دانش‌آموزان همچون لوح سفیدی است که اعمال و رفتار معلم بر آن تأثیر دارد.
رحیمی افزود: استفاده از ظرفیت‌های جامعه الزهرا (س) تدبیر هوشمندانه‌ای است که باید با افزایش تعاملات در حوزه‌های مختلف معرفتی و حضور مبلغین این مرکز در مدارس استان با روند مطلوب‌تری دنبال شود.
گفتنی است طی این جلسه مدیران و اساتید جامعه الزهرا (س) نیز به بیان نقطه‌نظرات خود پیرامون مباحث مختلف تربیتی و آموزشی در سطح مدارس استان قم پرداختند.
۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.
۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲ درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.
۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند. تعداد معلمان دوره ابتدایی در این استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46573
اخبار مرتبط

نظرات شما