معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان قم خبر داد:

نظارت ۴ سازمان بر بازار شب یلدا در قم

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان قم گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف قم بر بازار شب یلدا نظارت می‌کنند.

محسن علی‌بیگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: طرحی توسط وزارت جهاد کشاورزی به کلیه استان‌ها از جمله استان قم ابلاغ شده است به نام طرح ویژه شب یلدا که بحث نظارت بر کلیه واحدهای صنفی که در خصوص تأمین میوه و آجیل است.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: تأمین مایحتاج شب یلدا از جمله میوه، شیرینی و آجیل توسط بخش فوق خصوصی و اتحادیه‌های مخصوص خودشان در حال انجام است و کنترل و نظارت بر بازار برعهدهٔ جهاد کشاورزی گذاشته شده است و نظارت بر روی کلیه عمده‌فروش‌ها و خرده‌فروش‌ها در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به هماهنگی‌های صورت‌گرفته همراه با کارشناسان بازرس اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مأموران سازمان تعزیرات حکومتی استان و مأموران سازمان جهاد کشاورزی گشت‌های مشترکی برگزار می‌شود، این طرح از ۱۸ آذر آغاز شده و تا پنجم دی‌ماه ادامه دارد.

علی‌بیگی عنوان کرد: مجموعه گروه هدف برای انجام بازرسی‌ها کلیه واحدهای توزیع‌کننده تره‌بار میوه و آجیل است، هفته گذشته همراه معاون استاندار، مدیرکل دفتر اقتصادی استاندار، مدیرکل سازمان صنعت، معدن دو تجارت استان قم، مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان قم و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم بازدید میدانی از میدان میوه تره‌بار انجام شد.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: بازرسین ما با تیم‌های مشترک در سطح شهر از واحدهای میوه‌فروشی و آجیل‌فروشی بازدید دارند و کنترل قیمت‌ها را در دستور کار قرار دارند تا تخلف گران‌فروشی و کم‌فروشی رخ ندهد و در صورت رخ‌دادن برخورد شود.

وی ادامه داد: در مدت بازرسی‌ها به موارد تخلفی نیز برخورد کردیم مخصوصاً تخلف گران‌فروشی در خرده‌فروشی‌ها بیشتر است، به‌صورت کلی در خرده‌فروشی‌ها دو مشکل عمده وجود دارد ابتدا واحدهای خرده‌فروشی که مجوز ندارند که علاوه بر این‌که پروانه اخذ نکردند و اجازه فعالیت ندارند حتی گران‌فروشی نیز دارند که برای این‌ها دو پرونده تخلف تشکیل می‌شود هم تخلف عدم داشتن پروانه و تخلف بعدی گران‌فروشی است.

علی‌بیگی تأکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در این طرح همکاری می‌کنند.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان قم در پایان گفت:  مردم در صورت مشاهده تخلف با شماره‌تلفن‌ ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت، شماره‌تلفن ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و شماره‌تلفن ۳۶۷۰۱۸۲۱ جهاد کشاورزی تماس حاصل کرده و گزارش تخلف را اعلام کنند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/46603
اخبار مرتبط

نظرات شما