رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم:

۷۵ ون و اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل قم اضافه می‌شود

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه ۳۰ ون و ۴۵ اتوبوس به ناوگان قم اضافه می‌شوند، گفت: به علت تأخیر از طرف قم برای عقد قرارداد با شرکت تولیدکننده میدل باس تا یک سال آینده شاهد حضور این خودرو در قم نخواهیم بود.

​​​​سید محمدحسین دهناد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: ۵۰ ون برای اضافه‌شدن به ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم پیش‌خرید شده بود که مبالغ آن نیز پرداخت شده است، از این تعداد ۳۰ ون وارد قم شده است، تعدادی از آن‌ها پلاک‌گذاری شد و تعدادی از آن‌ها هنوز پلاک‌گذاری نشده است به علت این‌که بخش قابل‌توجهی از هزینه را وزارت کشور پرداخت کرده است شیوه‌نامه‌ای را اخیراً ارسال کرده که بر اساس آن نوع بهره‌برداری از ون‌ها ابلاغ شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بر اساس ابلاغ وزارت کشور این ون‌ها باید به یک شرکت حمل‌ونقل بخش خصوصی واگذار شود تا آن‌ها در اختیار رانندگان قرار دهند تا بتوانند به مردم خدمات‌دهی داشته باشند به همین علت منتظر هستیم شهرداری لایحه را تدوین کند و جزئیات آن را به شورا ارسال کند، تا در شورا تصمیم‌گیری شود تا ون‌ها سریع‌تر وارد خدمات‌دهی داخل خطوط حمل‌ونقل عمومی شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مشخص است این ون‌ها در کدام خطوط به کار گرفته خواهد شد؟ گفت: برای استفاده این ون‌ها توسط شرکت‌های خصوصی  شرایطی در نظر گرفته شده است از جمله تعدادی از آن‌ها باید به‌عنوان سرویس مدارس دانش‌آموزان معلول استفاده شود.

دهناد اضافه کرد: متولی این ون‌ها سازمان تاکسی‌رانی است برای استفاده عموم نیز در انتظار پیشنهاد این سازمان هستیم تا نیازسنجی و سپس تصمیم‌گیری در خصوص خطی و گردشی بودن این ون‌ها صورت گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم در خصوص خرید میدل باس که به اهالی شیخ‌آباد و برخی از محله‌های که امکان تردد اتوبوس وجود ندارد قول داده شده بود، بیان داشت: خرید میدل باس را امسال در بودجه شهرداری نیز پیش‌بینی کرده بودیم در کشور تنها یک شرکت این مبدل باس‌ها را تولید می‌کند مدیرعامل این شرکت را به قم دعوت کردیم تا رایزنی صورت گیرد؛ اما این شرکت اعلام کرد تمام تولیدات یک سال آینده این شرکت توسط شهرهای دیگر از جمله تهران پیش‌خرید شده است.

وی عنوان داشت: متأسفانه تأخیرهایی هم از سمت قم وجود داشت که میدل باس  زودتر برای قم خریداری نشد، میدل باس برای قم ضروری است به همین منظور خرید میدل باس از این شرکت را همچنان پیگیر هستیم و قرارداد نیز منعقد شد تا سال آینده تولیدات این شرکت به قم اختصاص داده شود.

دهناد اضافه کرد: برای اینکه بودجه‌ای که برای میدل باس‌ها در نظر گرفته بودیم سوخت نرود قرار شد ۲۰ اتوبوس خریداری شود همچنین سال گذشته از محل قرارداد با سازمان شهرداری‌های وزارت کشور ۹۹ اتوبوس سفارش دادیم که ۵۰ اتوبوس وارد قم شد و ۲۵ اتوبوس دیگر به‌زودی وارد قم خواهد شد، جمعاً ۴۵ اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: البته هنوز با آنچه در شعر نیاز است فاصله داریم، علاوه بر آنچه در قم موجود است ۳۸۰ اتوبوس و‌ میدل باس برای ارائه یک سرویس‌دهی مطلوب در قم نیاز داریم.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47245
اخبار مرتبط

نظرات شما