رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان قم خبر داد:

افزایش ۴۵۸ درصدی برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم از افزایش ۴۵۸ درصدی اجرای طرح‌های دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر در قم خبر داد.

حسن هاشم نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: در ۱۰ماهه سال جاری در جهت رفع دغدغه خانواده‌ها و تأمین آرامش شهروندان ۲۸۴ مرحله طرح‌های مختلف از جمله امنیت محله محور و پاک‌سازی بوستان‌های سطح استان قم و سایر اماکن تفرجگاهی از معتادان متجاهر و خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر خصوصاً مناطق آلوده با شعار شهر عاری از مظاهر اعتیاد برگزار شد. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم  عنوان داشت: در این طرح‌ها مأمورین مبارزه با مواد مخدر با همکاری سایر یگان‌های انتظامی سطح استان موفق شدند بیش از ۴۵۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تعداد طرح را به اجرا گذارند.

وی ادامه داد: دراین‌رابطه تعداد دو هزار خرده‌فروش مواد مخدر، تعداد هشت هزار و ۴۲۰ نفر معتاد متجاهر و نزدیک به ۴ تُن  انواع مواد مخدر کشف نمایند. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم بیان داشت: امسال با اجرای هدفمند طرح‌ها و مأموریت‌ها، تعداد دستگیری قاچاقچیان و خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد قابل‌توجهی همراه بوده است که این  نشان از تلاش و جدیت پلیس در مقابله با این پدیده شوم می‌باشد.

هاشم نیا خاطرنشان کرد: خانواده‌ها با افزایش سطح آگاهی در مورد انواع مواد مخدر و علائم و عوارض ناشی از آنها خصوصاً مواد مخدر صنعتی و نوظهور مانند قرص‌های روان‌گردان، گراس، گل، قارچ ماشروم و... نقش ارزنده‌ای در پیشگیری از این ناهنجاری اجتماعی و حفظ سرمایه‌های زندگی خویش که همان جوانان و نوجوانان هستند، خواهند داشت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم تأکید کرد: بدانیم و آگاه باشیم که حتی با یک‌مرتبه مصرف مواد مخدر، خصوصاً مواد نوظهور دچار اعتیاد  خواهیم شد پس نسبت به نوجوانان و جوانان و عزیزان خویش سعی کنیم در نقش یک دوست باشیم تا در شرایط مختلف با ما مشورت کرده تا بتوانیم سهم زیادی از خلأ عاطفی و... آنان را از این طریق برطرف نماییم. 

وی افزود: ایجاد محیط آرامش در خانه و گسترش همدلی و صمیمیت بین اعضای خانواده نقش چشمگیری در پیشگیری از موضوعات مرتبط با مواد مخدر و... را به دنبال خواهد داشت پس این اصل را هیچ‌گاه فراموش نکنیم که «پیشگیری بهتر از درمان است.»

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد:  مشارکت شهروندان عزیز و دلسوز در تأمین امنیت محله محور از طریق ارتباط با تلفن‌های شبانه‌روزی ستاد خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، به  شماره‌های (02537222202 و 02521825515) می‌تواند خدمتگزاران خویش را در پلیس، برای شهری امن یاری رسانند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/47255
اخبار مرتبط

نظرات شما