فرماندار شهرستان کهک:

۲۴ هکتار به ناحیه صنعتی سیرو قم الحاق شد

فرماندار شهرستان کهک گفت: برای توسعه صنایع و اشتغال شهرستان کهک ۲۴ هکتار اراضی جدید به ناحیه صنعتی سیرو الحاق و اعتبارات آن تأمین شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا گلچین پور بیان داشت: توسعه صنایع کم آب بر مانند پوشاک و مواد غذایی در اولویت توسعه صنعتی این شهرستان است.
وی با اشاره به مشکلات پیرامون کارگاه‌های تولید و ضایعات باطری، تصریح کرد: کارگاه‌های باتری‌سازی در محدوده این ناحیه صنعتی در حال انتقال به زون تخصصی این محصولات در شهرک شکوهیه است.
وی خاطرنشان کرد: وجود کارگاه‌ها و ضایعات باطری در این محدوده ناحیه و روستای سیرو، همواره مورد دغدغه و انتقاد مردم این شهرستان بوده است.
در بخش صنعت استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.
محور پردیسان کهک در آستانه بهره‌برداری است
فرماندار شهرستان کهک در ادامه با اشاره به اقدام‌های انجام شده جهت تأمین زیرساخت‌ها، بیان داشت: مسیر پردیسان به ورجان آماده بهره‌برداری شده است و به‌زودی به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود.
گلچین پور یادآور شد: محور بزرگراهی و جدید قم - کهک، از تپه سلام جاده اراک آغاز و بعد از عبور از عرض رودخانه و پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد قم ختم می‌شود.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح، باتوجه‌به اولویت مسیر، قطعه پردیسان - ورجان به طول ۱۳ کیلومتر چهارخطه می‌شود، گفت: برای اجرای این طرح پنج هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
فرماندار شهرستان کهک با اشاره به اقدام‌های انجام شده جهت جانمایی سایت جمع‌آوری و انتقال پسماند، اظهار داشت: پیش از در محدوده تلاقی جاده ونارچ و ورجان مکانی برای سایت پسماند در نظر گرفته شده بود که به‌خاطر شرایط بهداشتی و اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن، به‌زودی مکان جدیدی مشخص و جانمایی آن انجام می‌شود.
شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزء بخش فردو می‌شود. تمام روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.
جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47299
اخبار مرتبط

نظرات شما