مدیرکل گمرکات قم:

۱۹۸ هزار تُن کالا از قم صادر شد

مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، ۱۹۸ هزار و ۷۶۳ تُن کالا در قالب پنج هزار و ۲۹۵ اظهارنامه از طریق گمرکات این استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، اسفندیار دریکوندی پیرامون این موضوع بیان داشت: ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان قم به بیش از ۳۰ کشور در مناطق مختلف جهان طی ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری، ۱۹۴ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۶۴۸ دلار بوده است.
وی افزود: کشورهایی همچون عراق، امارات، پاکستان، افغانستان، روسیه، ترکیه، ازبکستان، گرجستان، سوریه و ارمنستان از عمده کشورهایی هستند که کالاهای تولیدی قم در مدت سپری شده از سال جاری بیشتر به آن‌ها صادر شده است.
وی ادامه داد: کالاهایی همچون سرب، انواع گرانول و کامپاند، کفش و صندل، میل‌گرد آجدار، الیاف پلی‌استر، انواع هیدروکربن، برخی از لوازم‌خانگی و محصولات خوراکی همچون تخم‌مرغ، بیشترین حجم کالاهای صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.
دریکوندی همچنین با تأکید بر جایگاه فعالیت‌های تجاری در توسعه اقتصادی استان، گفت: درآمد کل گمرکات استان در این مدت به بیش از هشت هزار میلیارد ریال رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۳ درصد رشد داشت.
گفتنی است یکی از عوامل موفقیت در بازار‌های جهانی، سرعت‌بخشیدن به فرایند صادرات کالا به کشورهای هدف است که در این زمینه گمرکات قم در اکثر موارد از طریق خوداظهاری صاحب کالا و استفاده از سامانه‌های الکترونیکی فعالیت‌های نظارتی موردنظر را به‌سرعت انجام و برای ترخیص کالاهای صادراتی اقدام می‌کند.
گمرکات قم از امکانات لازم برای انجام امور تجاری مرتبط با صادرات بسیاری از محصولات، برخوردار است و اکنون بیش از ۳۰ نوع کالا از طریق گمرکات استان صادر می‌شود؛ همچنین در موارد اندکی هم که به دلیل نبود تقاضا این امکان فراهم نیست، با اعلام نیاز فعالان اقتصادی، بسترهای لازم برای صادرات آن کالا به‌سرعت ایجاد خواهد شد.
گمرک قم و گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نقش مؤثری در تقویت حجم صادرات استاندارد و به همین دلیل تقویت زیرساخت‌های این دو مجموعه همواره در دستور کار است تا فعالان اقتصادی در زمان مراجعه به آن‌ها، از انجام کارشان رضایت خاطر داشته باشند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47301
اخبار مرتبط

نظرات شما