رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم:

شرکت‌های دانش‌بنیان مُولود انقلاب اسلامی هستند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مولود انقلاب هستند و قبل از انقلاب اسلامی در ایران هیچ‌گونه ساختاری در این حوزه وجود نداشت.

​​​​​​محمدرضا فاضلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ضمن گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم هجمه همه‌جانبه استکبار جهانی و تحریم‌های ناجوانمردانه، در قلب مردم آزادی‌خواه جهان جای گرفته و هر روز بر پیشرفت و عظمت آن افزوده می‌شود. 
 
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: پیشرفت ایران اسلامی در طول این سال‌ها بر کسی پوشیده نیست و بیان این دستاورد‌ها نیز در سطح جامعه منجر به ایجاد امیدآفرینی و ایستادگی بیش‌ از پیش مردم در برابر این توطئه‌ها خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران اقداماتی چون تأسیس نهاد‌های متولی شناسایی، حمایت و ایجاد ساختار‌های علمی و نخبگانی نقش مهمی در گفتمان‌سازی و جریان‌سازی فضای علمی کشور ایفا نمودند و با حمایت‌ها و رهنمودهای رهبری انقلاب، ایران اسلامی در حوزه علم و نخبگان گام‌های بلندی برداشته است.
 
فاضلی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان امروزه مولود انقلاب است و قبل از انقلاب اسلامی در ایران هیچ‌گونه ساختاری در این حوزه وجود نداشت، مراکز علم و فناوری و مراکز حمایت از نخبگان نیز از اقداماتی است که پس از انقلاب اسلامی صورت پذیرفته است.
 
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم بیان داشت: شکل‌گیری پارک‌های رشد علم و فناوری و مراکز خلاقیت و نوآوری نیز پس از انقلاب تحقق یافت و روزبه‌روز در حال‌ توسعه می‌باشد.
 
وی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی ایران به غیر از برخی صنایع‌دستی و سنتی هیچ فناوری بومی در کشور وجود نداشت، گفت: تکنسین‌های ما تنها نقش اپراتور تجهیزات را ایفا می‌کردند امروز به لطف خداوند و همت عالی دلسوزان نظام پیشرفت‌های فناوری بومی روزبه‌روز درحال‌رشد و توسعه است.
 
فاضلی افزود: از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی توسعه آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای می‌باشد که مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید ویژه داشته‌اند که یکی از کارهایی که بر عهده‏ مسئولان دولتى است، توسعه ‏مهارت‌ها و اشتغال آفرینی است، ایشان در سخنرانی‌های خود به این نکته اشاره کردند که «ما به علم احتیاج داریم، اما به پنجهٔ کارآمد هم احتیاج داریم.» 
 
وی عنوان داشت: آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای از سال ۱۳۹۰ در قالب دانشگاه فنی و حرفه ای زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به کار خود ادامه داده‌اند و اکنون این دانشگاه بزرگ‌ترین سازه مهارتی کشور با ۱۸۳  مرکز دختران و پسران در سطح کشور می‌باشد که بالغ بر ۱۸۱ هزار دانشجوی دختر و پسر در این آموزشکده‌ها مشغول به تحصیل هستند.
 
وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم متشکل از دو مرکز پسران و دختران نیز از زیرمجموعه‌های خانواده بزرگ دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌باشد که ۳ هزار و ۱۰۰ دانشجوی دختر و پسر در  ۱۹ رشته فعال مهارتی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم تأکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم نیز در راستای اهداف عالی انقلاب، با فعال‌سازی حوزه ارتباط با صنعت و ایجاد کنسرسیوم‌های اشتغال و  اعزام دانشجویان به حوزه صنعت در حین تحصیل گام بزرگی را در ایجاد اشتغال برای دانشجویان برداشته است.

فاضلی اضافه کرد: این دانشگاه با بهره‌گیری از آموزش‌های نظری و عملی در زمینه آموزش و تربیت تکنسین کارآمد، خدمات آموزشی خود را ارائه می‌نماید و دانش‌آموختگان آن علاوه بر داشتن توانایی علمی از مهارت‌های عملی و کاربردی لازم برخوردار می‌باشند به‌نحوی‌که درصد بالای آنها در زمینه‌های مربوط به رشته تحصیلی خود مستقیماً جذب بازار کار می‌شوند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/47530
اخبار مرتبط

نظرات شما