مدیرکل استاندارد قم:

واحد تولیدی ماشین‌آلات سنگین در قم مورد بازرسی قرار گرفت

مدیرکل استاندارد قم گفت: باتوجه‌به واگذاری صدور گواهینامه تأیید نوع و فرایند تطابق تولید وسایل نقلیه و ماشین‌آلات متحرک به ادارات استاندارد استانی، نخستین بازرسی در این راستا از شرکت تولیدکننده ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی قم صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدهادی سماواتی بیان داشت: در همین رابطه برای صدور تأیید نوع در سطح استان، از شرکت تولیدکننده ماشین‌آلات راه‌سازی از قبیل لودر و انواع بیل‌های مکانیکی واقع در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با حضور کارشناسان و متخصصان بازرسی و بازدید لازم به عمل آمد.
وی تأکید کرد: برای فعالیت واحدهای تولیدی وسایل نقلیه و ماشین‌آلات راه‌سازی، اخذ گواهینامه تأیید نوع از اداره کل استاندارد استان الزامی است و بدین منظور بازرسی‌های اولیه و ادواری صورت می‌پذیرد.
وی افزود: تاکنون صدور تأیید نوع خودرو به‌صورت متمرکز و کشوری از طریق دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل‌ونقل و ماشین‌آلات سازمان ملی استاندارد ایران صورت می‌گرفت که با ابلاغ دستورالعمل جدید نحوه صدور گواهینامه تأیید نوع و فرایند تطابق تولید وسایل نقلیه یا ماشین‌آلات متحرک تولید داخل این کار به استان‌ها واگذار شد.
سماواتی گفت: در فرایند صدور تأیید نوع خودرو و ماشین‌آلات راه‌سازی، شرکت بازرسی اقدام به ارزیابی فنی و کیفی مواد اولیه، خط تولید و محصول نهایی تولیدکنندگان می‌نماید که این فرایند با نظارت عالیه کارشناسان سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود.
گفتنی است در استان قم چهار واحد تولیدکننده خودرو در زمینه تولید کشنده‌های سبک‌وسنگین، کامیونت، مینی‌بوس، سواری ون و ماشین‌آلات راه‌سازی و همچنین ۲ واحد تولیدکننده آمبولانس و ۱۶ واحد تولیدی موتورسیکلت فعالیت دارند.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47586
اخبار مرتبط

نظرات شما