مسئول بنیاد فقه و معارف اهل البیت (ع):

إحیای طلبه می تواند به احیای جامعه بینجامد

مسئول بنیاد فقه و معارف اهل البیت (ع) قم، هر طلبه جهان اسلام را بسان یک امت دانست و تصریح کرد: اگر طلبه ای احیا شود می تواند جامعه ای را احیا و زنده کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر هاشمی شاهرودی عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین دوره کارگاهی مهارتهای کاربردی تبلیغ با رویکرد تربیتی با عنوان «مبلغین جهان اسلام و گام دوم انقلاب» - که در سالن قدس  مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد - با اشاره به فعالیت های بنیاد فقه و معارف اهل البیت (ع) بیان داشت: این بنیاد از سال 1384 تحت اشراف مرحوم والد (آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی) و با هدف نشر و ترویج مبانی و معارف اهلبیت (ع) تأسیس شد و همین چند سال پیش بود که آن مرحوم از ما خواستند تا روی مباحث تربیتی و خانواده مبتنی بر سیره اهل بیت (ع) کار ویژه ای انجام دهیم.

وی ادامه داد: این همت سبب شد تا بنیاد فقه و معارف اهلبیت (ع) هم اکنون دارای 200 مشاور مربی برادر و خواهر از بین طلاب عزیز باشد که در نشست های مختلف بویژه در مجالس ذکر مصیبت و مدح اهل بیت (ع) حضور پیدا می کنند و مشاوره ارائه می دهند. 

مسئول بنیاد فقه و معارف اهل البیت (ع) اضافه کرد: باید بدانیم که برای پاسخ درست دادن به مردم باید ابتدا مردم را درست بشناسیم و بدانیم که مردم در قومیت ها و ملیت های گوناگون دارای سلایق گوناگون هستند که توجه به این تنوع سلیقه ها در بحث تبلیغ بسیار مهم است.

حجت الاسلام هاشمی شاهرودی در ادامه به ظرفیت «اربعین حسینی» در تبلیغ اشاره کرد و اظهار داشت: ما بر این باوریم که زائر امام حسین (ع)، ناصر و یاور حضرت حجت (عج) است و از این رو شعار «زُوّار الحسین انصار الحُجّه» را انتخاب کرده ایم و تلاش داریم تا با آموزش کوتاه مدت مهارت های کاربردی به طلاب، بویژه طلاب محترم غیر ایرانی، از این ظرفیت عزیز بهره ببریم.

وی افزود: این که میلیون های نفر در اربعین حسینی در عتبات عالیات اجتماع می کنند، هنر اباعبدالله الحسین (ع) است؛ اکنون پرسش این است که وظیفه ما در قبال این رویداد میلیونی چیست؟ پاسخ این است که تبلیغ در اربعین حسینی باید به گونه ای باشد که مشکلات عینی و ملموس مردم در آن حل شود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، به بند آخر این بیانیه یعنی مبحث «سبک زندگی» اشاره کرد و گفت: تلاش ما در بنیاد فقه و معارف اهل البیت (ع) این است که بر این بند از این بیانیه بر اساس قرآن و سیره اهل بیت (ع) تمرکز کنیم.


انتهای پیام/120
http://qomefarda.ir/5295
اخبار مرتبط

نظرات شما