کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با قم فردا:

عامل فروکش کردن کرونا در کشور واکسیناسیون است / همه مردم باید در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند

کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که همه مردم باید در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند، گفت: عامل فروکش کردن کرونا در کشور واکسیناسیون است.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  شبا اشاره به وضعیت کرونا در کشور اظهار داشت: در سه ماه اخیر شاهد رشد واکسیناسیون در کشور بودیم که همین موضوع موجب شد که از تعداد بیماران کرونایی خصوصاً بیماران بیمارستانی کم شود.
وی به اهمیت واکسیناسیون اشاره کرد و ابراز داشت: تجربه جهانی نشان می‌دهد که راهی جز واکسیناسیون در مقطع کنونی هیچ راه حلی برای کاستن از شدت بیماری و سرایت آن نیست.
محمدی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر این که نباید با افزایش واکسیناسیون نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کنیم چرا که ویروس وجود دارد و باید در برابر آن خودمان را محافظت کنیم.
وی تصریح کرد: نیازمند همکاری همه مردم برای عبور از شرایط فعلی هستیم و نباید فکر کنیم کرونا تمام شده است.
کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که بازگشایی مدارس به چه اندازه در شیوع کرونا تاثیر گذار خواهد بود، خاطر نشان کرد: نمی شود از الان در این زمینه قضاوت دقیقی کرد اما همه چیز به میزان رعایت دانش آموزان و مدیران مدارس بستگی دارد اگر پروتکل ها و دستورالعمل ها رعایت شود می توان گفت بازگشایی مدارس با این شرایط نمی تواند میزان شیوع بیماری را زیاد تر کند.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/29823
اخبار مرتبط

نظرات شما