بازی صندوق هنر با اعصاب خبرنگاران/پاسکاری خبرنگاران بین صندوق هنر و ارشاد

چند روزی است خبر اعطای تسهیلات قرض الحسنه به خانواده هنر و رسانه اعلام شده است اما عدم اطلاع درست معاونت تخصصی ارشاد و صندوق هنر از چگونگی سازوکار باعث پاسکاری خبرنگاران بین آنها شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  چند روزی است که خبری مبنی بر اعطای تسهیلات قرض الحسنه با عنوان طرح یادمان از سوی صندوق اعتباری هنر با هدف حمایت از خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه سراسر کشور با همکاری بانک رسالت منتشر شده است.
سازو کار چگونگی ارائه این وام در یک اینفوگرافی هم توضیح داده شده است و متقاضیان در استان ها باید درخواست خود را به اداره کل ارشاد استان خود ارائه دهند و ارشاد هم پس از بررسی این در خواست آن  را به  صندوق اعتباری هنر برای صدور معرفی نامه به بانک و اطلاع رسانی به متقاضی ارجاع دهد.
این روند کاملا مشخص، واضح و روشن است و وقتی خبر اعطای این تسهیلات توسط صندوق اعتباری هنر منتشر می شود یعنی تمام سازوکار ها آماده ارائه آن به متقاضی شده است.
اما در ابتدا انتشار این خبر خبرنگار ما این موضوع را از ارشاد پیگیری کرد که در جواب پاسخ دادند «ما اطلاعی نداریم و چیزی ابلاغ نشده است و این موضوع را از صندوق اعتباری هنر استان پیگیر شوید».
سپس از صندوق اعتباری هنر استان این موضوع را پیگیر شدیم که پاسخ دادند «اطلاعی نداریم و از معاونت مطبوعاتی پیگیر این موضوع باشید»
با توجه به اینکه این خبر تازه اطلاع رسانی شده بود با خود گفتیم شاید هنوز ابلاغ نشده است و چند روز منتظر می مانیم.
بعد از چند روز بازهم از صندوق هنر استان پیگیر این موضوع شدیم که اعلام کردند «باید از طریق معاونت تخصصی خودتان پیگیر این موضوع باشید و وقتی نامه شما به معاونت تخصصی در تهران رسید به صندوق هنر استان اطلاع دهید تا پیگیر باشیم»
این پاسخ تا حدودی مسیر را روشن کرد اما وقتی با معاونت تخصصی در استان تماس گرفتیم بازهم گفتن که ما هیچ اطلاعی نداریم و از همان صندوق پیگیر باشید.
حال اینجا این سوال پیش می آید که آیا در شان خبرنگاران است که این گونه بین ارشاد و صندوق هنر که هر دو متولی امور اصحاب رسانه هم می باشند پاسکاری شوند؟ آیا اطلاع از سازوکار چگونگی اعطای این تسهیلات به متقاضیان اینقدر سخت است.
همچنین باید این پیشنهاد را هم داد که این موضوع را می شد از طریق سامانه، ای رسانه و یا سامانه صندوق هنر پیگیری کرد و هر متقاضی که خواهان این تسهیلات است درخواست خود را از طریق  هر کدام از این سامانه ها اعلام کند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/30065
اخبار مرتبط

نظرات شما