بخش معارفی مسابقات کشوری قرآن کریم در قم برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حمید مجیدی‌مهر امروز در نشست خبری چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم که در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، گفت: مقام‌معظم رهبری بزرگ حامی قرآنیان جهان اسلام هستند و  به برکت نظامی که در رأس آن چنین شخصیت قرآنی حاکم است، مسابقات ایران معتبرترین مسابقات دنیاست.

وی افزود: مسابقات قرآنی ما در دو و نیم سال گذشته برخلاف کشورهای دیگر تعطیل نشد و دلیل آن این بود که در کشور ما اصل  بر این است که بستری برای انس با کلام‌الله مجید  ایجاد کنیم ولی در کشورهای دیگر اصل بر رقابت است.

مجیدی‌مهر با تاکید بر اینکه سازمان اوقاف متولی برگزاری مسابقات جمهوری اسلامی ایران است، اضافه کرد:  بعد از گذشت ۴ دهه از برگزاری این مسابقات برگزارکنندگان آن به این نتیجه رسیده‌اند که امروز گام در مسیر تدبر برداشته شود. بدین منظور 5  سال گذشته رشته تفسیر قرآن و امسال ۲ رشته مفاهیم نهج‌البلاغه و مفاهیم صحیفه سجادیه را اضافه کردیم.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه گفت: نکته مهم آن است که مسابقات جمهوری اسلامی ایران از داخل منازل شروع می‌شود و به کرسی مسابقات بین‌المللی ختم می‌شود. امروز رشته نهج‌البلاغه رشته‌ای است که بیشترین استقبال از جانب مادرانی است که فرزندشان را در آغوش می‌گیرند و هم‌زمان حکمت‌های نهج‌البلاغه را مطالعه می‌کنند. ما امروزه این مخاطب را با خود همراه کرده‌ایم زیرا اهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به قرآن در لایه‌های مختلف جامعه است.

وی در مورد داوری مسابقات گفت: ما در بالاترین سطح نسبت‌ به صیانت از این‌ موضوع اقدام می‌کنیم و بهترین داوران جمهوری اسلامی ایران امروز کار قضاوت مسابقات مختلف را بر عهده دارند. دوره اول و دوم طرح سنجش و سامان‌دهی داوران منتخب قرآنی جمهوری اسلامی ایران جهت بسط و تعمیق بخشیدن به عدالت در همین مسابقات آغاز شده است و قریب به ۵۰۰ نفر توانستند از ما مدرک داوری درجه ۱ تا ۴ را بگیرند و این‌موضوع به‌زودی در دور سوم آغاز خواهد شد.

مجیدی‌مهر در پایان عنوان کرد: داوران خارجی که به ایران می‌آیند، آیین‌نامه مسابقات ایران را به‌عنوان تحفه و سوغاتی به کشورشان می‌برند و در کمتر کشوری آیین‌نامه‌ای به کیفیت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

سید محمد صالحی نژاد دبیر بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم نیز در این نشست اظهار کرد: بخش معارفی این دوره از مسابقات در سه بخش تفسیر عمومی قرآن و سوره مبارکه شعرا و نهج البلاغه و دعاهایی از صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت‌کنندگان بخش معارفی مردادماه به صورت آنلاین در مرحله اول مسابقات شرکت کرده و به سئوالات چهار گزینه‌ای پاسخ می‌دهند. همچنین مرحله نهایی نیز آذرماه به صورت حضوری با حضور ۱۵۰ نفر از خواهران و برادر منتخب در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار می‌شود.

صالحی‌نژاد اظهار کرد: مسابقات در این بخش برای افراد بالای ۱۸ سال است و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام به سامانه اینترنتی  www.quraniran.ir  کنند.


انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/34241
اخبار مرتبط

نظرات شما