گنجینه گرانبهای نهج البلاغه در کنار قرآن به نسل جدید معرفی شود

امام جمعه قم گفت:سیدرضی توانست بخشی از کلام حضرت امیر(ع) را جمع آوری کند و ضرورت دارد گنجینه گرانبهای نهج البلاغه به نسل جدید معرفی شود و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه تاکید دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر سه شنبه در جمع مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم و کشور در سخنانی اظهار داشت: امروز شبهات و سوالات فراوانی در خصوص قرآن و اهل بیت (ع) مطرح می‌شود که علمای دین و روحانیون می‌بایست در مقام پاسخگویی برآیند.


عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در حقیقت ابزار مناسبی در راستای آشنایی مردم با معارف اسلامی و همچنین کلام الله است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم و همچنین مربیان این عرصه‌ها بیان داشت: این امر از مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده و دستگاه‌های فرهنگی همانند اوقاف و امور خیریه می‌بایست این مطالبه مقام معظم رهبری را عملی کنند.

امام جمعه قم ابراز داشت: امروز نسل جدید بدنبال معارف اسلامی و قرآنی است و اینکه مسابقات سراسری قرآن کریم در عرصه تدبر و تفسیر نیز برنامه‌هایی دارد؛ شایسته تقدیر است.

فعالیت‌های قرآنی نباید محدود به برگزاری مسابقات قرآن باشد

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی نباید محدود به برگزاری مسابقات قرآن باشد افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا قرآن در همه ابعاد زندگی انسان و جامعه وارد شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی انسان است افزود: قرآن کریم در حقیقت قلوب انسان‌ها را صیقل می‌دهد و نوری در مسیر زندگی انسان است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نهج البلاغه نیز باید به نسل امروز معرفی شود افزود: سیدرضی توانست بخشی از کلام حضرت امیر (ع) را جمع آوری کند و ضرورت دارد این گنجینه گرانبها به نسل جدید معرفی شود و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه تاکید دارند که نهج البلاغه نیز در کنار کتاب خدا مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: برخی از نهادها و مراکز فرهنگی در زمینه نهج البلاغه و همچنین صحیفه سجادیه کارهایی انجام دادند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: رشته‌های تخصصی در زمینه نهج البلاغه نیز در حوزه‌های علمیه راه اندازی شده و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه می‌تواند موجب توسعه فعالیت‌ها شود.



انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/34242
اخبار مرتبط

نظرات شما