نمایشگاه کتاب دین در قم برپا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، یاسر احمدوند در دیدار با آیت‌الله اعرافی ضمن اراِئه گزارشی از وظایف و اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ و چاپ و نشر اظهار کرد:  همه آنچه که در قانون مقرر شده تولید و مصرف فرهنگی است که در این راستا در تلاش هستیم تا تولید فرهنگی در مسیر انقلاب باشد و مصرف فرهنگی نیز در مسیر شایسته انجام شود.

وی با اشاره به فرآیند مجوز چاپ و نشر بیان کرد: در مسیر فرهنگی ناشران باید برای دریافت مجوز اقدام کنند که یکی از نکات مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محتوای چاپ و نشر است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین بازار محتوایی در این حوزه را می‌توان دین و کودک دانست که در این راستا لازم است احصا محتوایی انجام شود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه ماموریت دارد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران اظهار کرد: این نمایشگاه امسال برای نخستین بار ظرفیت فروش مجازی  نیزداشت که مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کتب عرضه شده در نمایشگاه تولید ۱۰ سال اخیر است به همین دلیل همه کتب با افزایش قیمت مواجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه در پاییز سال جاری نمایشگاه کتاب دین در قم برگزار خواهد شد گفت: امیدواریم حوزه نیز در این راستا پای کار بیاید تا بتوانیم بازخورد مناسبی از برگزاری این نمایشگاه را داشته باشیم.

احمدوند بیان کرد: در حال حاضر در قم برنامه‌های فرهنگی خوبی در حال رخ دادن است که می‌توان به افتتاح دبیرخانه شعر آیینی اشاره کرد که قطعا نقش موثری در تدوین و رشد اشعار آیینی دارد.

وی اضافه کرد: توجه به زیرساخت‌های ناشران در حوزه کاغذ از دیگر برنامه‌هایی است و حمایت‌های خوبی نیز در این زمینه صورت داده‌ایم.

 



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/35064
اخبار مرتبط

نظرات شما