مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قم:

برگزاری مجالس عزاداری در منازل و محلات شهر قم به همت سازمان بسیج مداحان سپاه قم

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قم از ساخت مسابقات مداحی تلویزیونی نسلی نو برای دهه هشتادی ها و نودی ها خبر داد و گفت: در دو دهه اول محرم با تلاش چهار هیئت ۴۰ برنامه عزاداری در منازل و محلات شهدا برگزار شد.

 سید رضا جدا در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اقدامات بسیج مداحان در ایام محرم و صفر، اظهار داشت: برای ایام محرم و صفر در تلاش شدیم تا مسابقات مداحی برگزار کنیم.
وی ادامه داد: از همین رو یک الی دو ماه مانده به این ایام فراخون مسابقه را با عنوان مسابقات نسلی نو داده شد.
مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قم افزود: قرار بود در این مسابقات نوجوانان دهه هشتادی و نودی با ارسال اثر و بعد از بررسی به مسابقه دعوت شوند. همچنین قرار بود که این مسابقات مختص استان قم باشد اما از 18استان اثر دریافت شد.
وی عنوان کرد: همان طور که گفته شد قرار بود این مسابقات در ایام محرم و صفر پخش شود اما به دلیل  پخش برنامه معلی از نمایش این مسابقه در این ایام به دلیل اینکه موازی کاری نشود  منصرف شدیم و قرار است مسابقه در فاطمیه برگزار و از رسانه ملی پخش شود.
جدا با اشاره به اجتماع شاعران آئینی در قالب یادواره شهدا در گلزار شهدای قم ، گفت: امسال در آبان ماه کنگره ملی شهدا استان قم را خواهیم داشت که بیشتر برنامه های بسیج مداحان با محوریت شهدای مداح است.
وی اضافه کرد: در همین راستا از پیشکسوتان و جانبازان مداحی و همچنین از خانواده شهدای مداح در استان تجلیل به عمل آمد.
مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قم خاطرنشان کرد: در ایام عید غدیر هم همایش سادات مداح را برگزار کردیم که در این همایش هم از خانواده شهدا سادات مداح تجلیل به عمل آمد.
وی در ادامه با اشاره به روضه های خانگی ، تاکید کرد: در دهه اول محرم موضوع روضه های خانگی همچون سال قبل را برگزار کردیم.
جدا اضافه کرد: پایگاه های محلات با موضوع محله محوری برای برگزاری روضه خانگی پای کار آمدند و مجالس عزاداری امام حسین(ع) با اعزام مداح از سوی بسیج مداحان برگزار شد.
وی تصریح کرد:هیئت های مختلفی زیرمجموعه بسیج مداحان هستند که طی رایزنی هایی که انجام گرفت این هئیت ها در منازل و یا محله شهدا اقدام به برگزاری مجالس روضه کردند.
مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قم با اشاره به اینکه در این برنامه شهرداری و بنیاد شهید هم همکاری داشتند، افزود: در دو دهه اول محرم با تلاش چهار هیئت 40 برنامه عزاداری در منازل و محلات شهدا برگزار شد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/36064
اخبار مرتبط

نظرات شما