آیت الله فقیهی در گفتگو با قم فردا:

تقویت وحدت اسلامی از اهداف راهپیمایی اربعین باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه توجه به اهداف قیام امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین امری ضروری است، گفت: در راهپیمایی اربعین به دنبال تقویت وحدت اسلامی باشیم.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگارقم فردا با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری این حرکت عظیم را مختص دین و مذهب خاصی ندانستند.
وی ادامه داد: از تمام جوامع و ادیان مختلف در این تجمع بزرگ تشیع مشارکت دارند و این حرکت مختص به گروه خاصی نبوده و هیچ گروهی نیز حق مصادره آن را به نفع خویش ندارد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حرکت عظیم پیاده روی اربعین را حرکت جهانی توصیف کرد و گفت: از تمام جوامع و ادیان در این تجمع بزرگ تشیع شرکت می‌کنند و همه در کنار هم در این مسیر گام برمی دارند.
در راهپیمایی اربعین به دنبال تقویت وحدت اسلامی باشیم
وی اضافه کرد: افرادی که در این حرکت عظیم حضور دارند و توفیق پیاده روی نصیب آنها شده است باید به دنبال تقویت وحدت اسلامی باشند.
آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه رمز ماندگاری دین، اسلام و مذهب شیعه بخاطر ابا عبدالله الحسین(ع) است، خاطرنشان کرد: توجه به اهداف قیام امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین امری ضروری است.
توجه به اهداف قیام امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین امری ضروری است
وی افزود: یکی از اهداف بلند اباعبدالله(ع) ایثارگری و فداکاری ایشان درراه دین خدا و تحقق آرمان‌های اسلام است که می‌توان با پیروی از ایشان این ویژگی‌ها را در وجود خود نهادینه ساخت.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه راهپیمایی عظیم اربعین یک حرکت عبادی و انقلابی و سیاسی است، گفت: مردم با اشتیاق این مسیر طولانی را با سختی های خاص خود طی می کنند تا در اربعین امام حسین(ع) در کربلا حضور داشته باشند با توجه به اینکه در این مسیر ممکن است هر اتفاقی برای آن‌ها رخ دهد.
وی اضافه کرد: در این راهپیمایی بزرگ زن و مرد ، کودک، جوان و پیر از ادیان مختلف  حاضر هستند و نسبت به امام حسین(ع) و اهلبیت و فرزندان و یاران او اظهار علاقه می کنند که همه موارد به دلیل خلوص و اخلاصی است که آنها داشتند.
آیت الله فقیهی ابراز داشت: فداکاری امام حسین(ع) و یارانش در روز عاشورا برای خدا بود و همین مسئله باعث ماندگاری آنها شد و از طرفی هم آنها مهم‌ترین داشته های خود را در راه دین دادند تا دین محفوظ بماند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/36323
اخبار مرتبط

نظرات شما