چرا تبلیغ جهانی اربعین از طریق رسانه و فضای مجازی مهم است؟

گُرده تمام کنش گران و فعالان فضای مجازی و رسانه اربعینی است که با سلاح رسانه و فضای مجازی به کمک اربعین در معرفی امام حسین(ع) به جهان کوشا باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  از سالهای پیش که حرکت اربعین آغاز شد، هر چند این جمعیت 20میلیونی شکل نگرفته بود ولی کم کم این موضوع محسوس بود که معرفی امام حسین(ع) به جهانیان دارد  اتفاق می افتد و این پیامد بسیار خوبی بود که از آغاز کار می شد آن را به عینه دید.

ما همگی خود را برای ظهور حضرت حجت(ارواحنا له الفدا) آماده می کنیم و در این راه هر چه مقدمه سازی است باید انجام شود تا انشالله امام جهانی برای ایجاد حکومت جهانی ظهور کنند.حقیقتا اربعین یکی از مقدمه های مهم ظهور است. بسیاری ‌از مسائل ظهور حضرت خیلی طبیعی اتفاق می‌افتد. اگر شما در رسانه‌ها یک شخصیت را جهانی نکرده باشید نمی‌توانید یک شخصیت دیگر را به واسطۀ آن شخصیت به جهان معرفی کنید. الآن دارد این اتفاق می‌افتد و با جهانی شدن نام حسین(ع)، مهدی موعود را جهانیان بیشتر خواهند شناخت.

از این روبر گُرده تمام کنش گران و فعالان فضای مجازی و رسانه اربعینی است که با سلاح رسانه و فضای مجازی به کمک اربعین در معرفی امام حسین(ع) به جهان کوشا باشند. چون اگر شما بخواهید بدون اربعین امام حسین(ع) را معرفی کنید آن اتفاق لازم نمی‌افتد. معرفی امام‌حسین(ع) با اربعین صددرصد قوی‌تر خواهد بود نسبت به معرفی امام حسین(ع) به‌طور کلی. چون وقتی‌ مردم جهان، بیست میلیون نفر جمعیت را می‌بینند، تعجب می‌کنند و سؤال می‌کنند «چه شده است؟! ایشان که هستند؟» اگر شما همین‌طوری یک کتاب را معرفی کنی و بگویی «این کتاب شخصیت اباعبدالله‌الحسین(ع) را توضیح می‌دهد» چه کسی انگیزه پیدا می‌کند آن را مطالعه کند؟ ما باید بدانیم این حرکت و زیارت بیست میلیونی در واقع دارد کار را برای جهانی‌کردن امام حسین(ع) سهل می‌کند. ولی برای این که واقعاً امام حسین(ع) جهانی بشود، ما باید زحمت رسانه‌ای بکشیم و این خبر بیست میلیون را حتی با جزئیاتش به مردم جهان منتقل کنیم. ما چقدر مقید هستیم که زیارتنامه بخوانیم؟ چقدر مقید هستیم که نمازمان را بخوانیم؟ اصلاً چقدر مقید هستیم به زیارت اربعین برویم؟ آنهایی که نرفتند چقدر دل‌شان دارد می‌سوزد؟ چقدر حسرتش را می‌خورند و از کسانی که می‌روند تقاضای دعا و زیارت می‌کنند؟ باید همان مقدار برای انتقال اربعین اصرار داشته باشیم. یقیناً یکی از مصادیق جهاد تبیین، همین اربعین است منتها در اندازه‌های جهانی، موضوعش هم اباعبدالله الحسین(ع) است و چه موضوعی مؤثرتر از این هست!؟

یک جوان از اهالی کربلا می‌گفت برای معرفی امام حسین(ع) به جهان، دارم دوتا زبان یاد می‌گیرم و بعد از یکی دوسال کارم را شروع خواهم کرد. من وظیفه‌ دارم این کار را انجام بدهم... او واقعاً برای اباعبدالله الحسین(ع) قیام کرده بود. ما باید یک بخشی از وقت و زندگی‌مان را برای امام حسین(ع) وقف کنیم. مثل آن کسی که در نجف، دست‌فروش بود و خانه‌اش در و پیکر نداشت، اما یک غذای درست حسابی به زائران می‌داد. او با پول همین غذایی که برای زائران صرف می‌کرد می‌توانست خانه‌اش را تعمیر کند. ولی می‌گفت: من دست‌فروشی می‌کنم و هرروز یک بخشی از پولم را برای اربعین و امام حسین(ع) کنار می‌گذارم و اصلاً به آن دست نمی‌زنم، آن پول اصلاً مال ما نیست. پولی را که در طول سال جمع شده است برای زائران صرف می‌کنیم. یک دست‌فروش دارد بخشی از پول خودش را برای امام حسین(ع) و اربعین اختصاص می‌دهد درحالی‌که خودش قطعاً به آن پول نیاز دارد. همۀ ‌ما باید قدری از وقت خودمان را به این موضوع اختصاص بدهیم. نیاییم سر سفرۀ آمادۀ اباعبدالله‌الحسین(ع) تناول کنیم، بهره ببریم و برویم. باید برای امام حسین(ع) یک کاری بکنیم.

انشاالله اهل بیت(ع) مدد کنند در شب اربعین امسال که مصادف است با 25 شهریور 1401 پر تلاش و هدفمند با نیت الهی، با عبارت نام آشنای جهان #حب_الحسین_یجمعنا در معرفی جهانی امام حسین(ع) همت مضاعف به خرج دهیم.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/36438
اخبار مرتبط

نظرات شما