در گفتگو با کارشناسان دینی به مناسبت وفات حضرت معصومه(س) مطرح شد؛

جانفشانی حضرت فاطمه معصومه(س) در نشر و پاسبانی از حریم ولایت

کارشناسان مذهبی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) یکی از بهترین اسوه ها برای بانوان امروز است، تصریح کردند: حضرت فاطمه معصومه (س) نیز یکی از بانوان بزرگ جهان اسلام است که در طول عمر شریف خویش همواره در نشر و پاسبانی از حریم ولایت با تمام وجود جانفشانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حضرت معصومه (س) از جمله بانوان گرانقدر و والا مقام جهان تشیع است و مقام علمی بلندی دارد. برای زیارت حضرت معصومه(س)، پاداش بسیار بزرگی وعده داده شده و آن، ورود به بهشت است. در این باره از امام جواد (ع) نقل شده که فرمود: هر کس عمه ام را در قم زیارت کند، بهشت از آن اوست.
حضرت فاطمه معصومه (س) از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی، در بین فرزندان موسی بن جعفر (ع) بعد از برادرش، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در والاترین رتبه جای دارد. این درحالی است که بنا بر مستندات رجالی، فرزندان دختر حضرت امام کاظم (ع) دست کم هجده تن بوده اند و فاطمه در بین این همه بانوی گران قدر، سرآمد بوده است.
حاج شیخ عباس قمی آنگاه که از دختران موسی بن جعفر (ع) سخن می‌گوید، درباره فاطمه معصومه (س) می‌نویسد: بر حسب آنچه به ما رسیده، افضل آن ها، سیده جلیله معظمه، فاطمه بنت امام موسی (ع) معروف به حضرت معصومه (س) است.



همه جهان تشیع از برکات علمی و معنوی حضرت معصومه (س) بهره مند است

از همین رو حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی ضمن تسلیت وفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به جایگاه والای علمی و معنوی بانوی کرامت اظهار داشت: حضرت معصومه(س) از چنان عظمت و جایگاهی برخوردار هستند که پدرشان حضرت موسی بن جعفر(ع) در جریان یک پرسش و پاسخ علمی سه مرتبه از عبارت "فداها ابوها" استفاده کردند.
 وی افزود: این عبارت معنادار امام کاظم(ع) ما را به یاد کلام پیامبر اکرم(ص) در وصف دخترشان حضرت فاطمه (س) می اندازد و اساساً یکی از نشانه هایی که ما حضرت معصومه(س) را فاطمه(س) ثانی عنوان می کنیم، همین مسأله است.
 این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: به برکت وجود چنین بانوی بزرگواری در شهر قم است که امام صادق(ع) آن حدیث معروف را بیان داشتند که هر وقت فتنه ها، همه بلاد را در بر گرفت، به قم پناه ببرید که بلاها از این شهر، دفع شده است.

حضرت معصومه(س) یکی از بهترین اسوه ها برای بانوان امروز است
از طرفی آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) دارای مقام و منزلت بزرگی هستند، اظهار داشت: حضرت معصومه(س) در ابعاد اخلاقی، سیاسی و فرهنگی از ویژگی‌های ارزشمندی برخوردار بوده و یکی از بهترین اسوه ها برای بانوان امروز است.
وی گفت: این شخصیت بزرگ از کمالات علمی و معنوی پدر، مادر و برادر خویش بهره‌های فراوانی بردند و در عصر خویش به عنوان بانوی عالمه شهرت پیدا کردند.
این استاد حوزه در ادامه به فضیلت زیارت این بانوی بزرگ اشاره کرد و گفت: پیرامون زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) روایات زیادی از اهل بیت (ع) نقل شده است و در اهمیت زیارت ایشان همین بس که بعد از زیارت چهارده معصوم برای زیارت هیچ یک از انبیا و اولیا، در حد زیارت این بانو ترغیب و تشویق نشده است.
وی تاکید کرد: در مسیر دفاع از ولایت شخصیت های مهمی در تاریخ مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) وجود دارند و در این مسیر هم می توانیم از فاطمه معصومه(س) هم نام ببریم.
این استاد حوزه افزود: حضرت فاطمه معصومه (س) نیز یکی از بانوان بزرگ جهان اسلام است که در طول عمر شریف خویش همواره در نشر و پاسبانی از حریم ولایت با تمام وجود جانفشانی کردند، این بانوی کریمه با دعوت امام بزرگوار عازم سفر شدند و در طول مسیر با ایجاد کاروانی تبلیغی معارف امامت و ولایت را نشر می‌دادند.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/37709
اخبار مرتبط

نظرات شما