با وجود رفع تعلیق از AFC؛ شرط مهم برای ورود پرسپولیس به لیگ قهرمانان

مهدی تاج خبر خوشی به اهالی فوتبال داد و گفت به زودی موانع حضور تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برداشته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تیم‌های استقلال، پرسپولیس و گل گهر در دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه ای از مسابقات کنار گذاشته شدند و حالا این تیم‌ها در صورت کسب سهمیه می‌توانند در مسابقات فصل ۲۰۲۳ شرکت کنند.

حضور استقلال در این مسابقات قطعی است و تیم پرسپولیس برای ورود به این بازی‌ها می‌بایست در فصل جاری لیگ برتر قهرمان شود؛ در غیر اینصورت شانس حضور مستقیم در این رقابت‌ها را از دست خواهد داد.

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ است. قهرمان لیگ برتر فصل گذشته و فصل پیش رو به طور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهند کرد و قهرمان فصل گذشته جام حذفی و جام حذفی این فصل هم تیم‌های شرکت کننده در مرحله پلی آف خواهند بود. در صورتی که استقلال این فصل قهرمان لیگ برتر شود، تیم دوم به طور مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود خواهد کرد.

این تصمیمی‌است که پیش تر سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات بدان اشاره کرده بود. لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۲ به دلیل همسان سازی لیگ قهرمانان آسیا با یوفا برگزار نمی‌شود و بازی‌ها در فصل ۲۰۲۳ همزمان با لیگ قهرمانان اروپا استارت خواهد خورد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37916
اخبار مرتبط

نظرات شما