استاد حوزه و دانشگاه:

مجازات سریع و علنی عاملان شهادت جوان سبزواری نتایج مثبتی خواهد داشت

کارشناس مسائل اجتماعی عنوان داشت: کوتاهی و تأخیر در اجرای احکام الهی قابل‌قبول مردم نیست، رسیدگی سریع و درملأعام قاتلان شهید آمر به معروف و نهی از منکر نتایج مثبتی در عدم تکرار این حوادث خواهد داشت‌.

علی‌اکبر بیاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: پدیده‌های اجتماعی معمولاً تک عاملی نیستند و عوامل متعددی در ایجاد این پدیده‌ها دخیل هستند، در خصوص رفتار اراذل‌واوباش که به‌قدری جری می‌شوند که شخصی مانند شهید الداغی را که در حال انجام‌وظیفه شرعی است موردحمله با چاقو قرار می‌دهند.
استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: مشابه حادثه سبزوار بارها در جامعه ما رخ‌داده است بخشی از آن به روحیات شخصیتی افراد بازمی‌گردد، بخشی به تربیت خانواده، محیط زندگی، افرادی که با آن‌ها معاشرت داشت، رسانه‌ها، فضایی مجازی مسموم شده توسط بیگانگان و بخش مهم آن مسئله جدیت حاکمیت نسبت به برخورد بدون مماشات و سریع با این نوع جنایات است.
کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: اگر حدود الهی که در قرآن سفارش شده ازجمله اینکه در قصاص، حیات وجود دارد اجرا شود مطمئناً شاهد کاهش این نوع جنایات خواهیم بود.
وی گفت: روزی حضرت علی (ع) در گرمای تابستان در حال حرکت بود شخصی از وی سؤال کرد در این گرما بیرون از منزل چه‌کار می‌کنید ، حضرت علی (ع) فرمودند بیرون آمدم اگر شخصی نیاز به کمک داشت به او کمک کنم در همین هنگام زنی حضرت را مشاهده کرد و به ایشان گفت شوهرم من را از منزل بیرون کرده و مورد ظلم قرار داده است.
وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) با آن زن درب منزل وی رفت و به شوهر وی گفت چرا همسرت را مورد ظلم قرار داده و اذیت می‌کنی آن مرد در مقابل امربه‌معروف و نهی از منکر امام گستاخی کرد و به حضرت گفت به شما ربطی ندارد این زندگی شخصی من است، در این هنگام حضرت علی (ع) شمشیر خود را بیرون کشید و ضربه‌ای به این مرد زد و مرد بر زمین افتاد و همان لحظه گفت قول می‌دهم دیگر همسرم را مورد آزار قرار ندهم.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این تأثیر اجرای  سریع حدود است، در کنار تسریع برخورد با اراذل‌واوباش و جانیان باید این مجازات به‌صورت علنی صورت گیرد تا بقیه افراد که می‌خواهند نظم جامعه را به هم بریزند متوجه شوند حاکمیت در برخورد با آنان جدی است و کوتاه نخواهد آمد.
بیاری گفت: در حادثه سبزوار یک جوان پاک و باغیرت در دفاع از نوامیس جامعه در حال اجرای حدود الهی بود که موردحمله اراذل قرار گرفت، البته به این نکته هم باید توجه کرد در خون به‌ناحق ریخته جوان سبزواری آن دو دختر که پوشش مناسبی نداشتند نیز شریک هستند اگر آن دختران به شکل در جامعه حاضر نمی‌شدند چه‌بسا مورد آزار آن اراذل قرار نمی‌گرفتند.
کارشناس مسائل اجتماعی عنوان داشت: کوتاهی و تأخیر در اجرای احکام الهی در این مورد قابل‌قبول مردم نیست، رسیدگی سریع و درملأعام نتایج مثبتی خواهد داشت‌.
استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: حادثه سبزوار نشان داد شعار زن، زندگی، آزادی یک شعار دروغین است و همان‌ها که این شعار را بر می‌دهند به زنان و دختران که بدون پوشش اسلامی در جامعه حضور پیدا می‌کنند تعرض خواهند کرد و آنان را مورد آزار و اذیت قرار خواهند داد.
بیاری تأکید کرد: به گفته خود رسانه‌های انگلیس بیش از ۶ هزار زن در بیمارستان‌های انگلیس مورد تعرض قرار گرفتند، کشوری که آزادی پوشش دارد پس برهنگی نشان از آزادی رنان نیست، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زنان آزادانه فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند و اتفاقاً زنانی که حجاب اسلامی دارند بیشترین فعالیت‌های اجتماعی را انجام می‌دهند و حجاب مانع آزادی آن‌ها نشده است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/41919
اخبار مرتبط

نظرات شما