معاون توسعه مدیریت منابع راهداری قم مطرح کرد:

وضعیت مطلوب اماکن خدماتی بین‌راهی قم

معاون توسعه مدیریت منابع راهداری قم با اشاره به اینکه ، اماکن خدماتی بین‌راهی استان قم در مقایسه با دیگر استان‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار بود گفت: طی سال گذشته، در قالب طرح نظارت بر اماکن خدماتی بین‌راهی استان قم، افزون بر ۲۰۰ بازدید به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محمدرضا قدسی معاون توسعه مدیریت منابع این اداره کل از اجرای طرح نظارت مستمر بر اماکن خدماتی بین‌راهی استان قم در سال گذشته خبر داد.
وی ضمن اعلام خبر فوق افزود: طی سال گذشته همچون دیگر سنوات ماضی و متناسب با نحوه و نوع ارائه خدمات موضوعه و همچنین افزایش تعداد اماکن خدماتی بین‌راهی استان، در قالب برنامه‌ای زمانمند نسبت به بازدید از اماکن خدمات بین‌راهی استان اقدام شد.
معاون توسعه مدیریت منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم تعداد بازدیدهای صورت‌گرفته طی سال ۱۴۰۳ را افزون بر ۲۰۰ مورد ذکر کرد و تصریح نمود: باتوجه‌به وضعیت هر محور در طول راه‌های استان و تعداد اماکن خدماتی آن، نسبت به تنظیم برنامه و اعزام کارشناسان دوایر ذی‌ربط عضو کمیته نظارت بر اماکن خدماتی بین‌راهی استان اقدام گردید.
وی با یادآوری این مهم که دبیرخانه کمیته نظارت بر اماکن خدماتی بین‌راهی استان در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد گفت: اعضای محترم کمیته نظارت استانی شامل نمایندگانی از ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، میراث‌فرهنگی، ستاد اقامه نماز، علوم پزشکی، انجمن صنفی کارفرمایی مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی... هستند که در صورت لزوم از دیگر دوایر جهت بازدید دعوت به عمل می‌آید.
معاون توسعه مدیریت منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم ضمن تأکید بر آنکه بازدیدهای به‌عمل‌آمده نقش مهمی در ارتقا سطح خدمات در اماکن خدماتی بین‌راهی دارد اظهار داشت: بی‌تردید اماکن خدماتی بین‌راهی در مقایسه با سالیان گذشته از وضعیت بسیار بهتری برخوردار بوده و امید داریم، شاهد ارتقا سطح خدمات در حد مطلوب باشیم.
قدسی عمده موارد بازدید در طرح نظارت بر اماکن خدماتی بین‌راهی را شامل: صحن  مساجد، سرای نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، سالن‌های ارائه خدمات رفاهی - بهداشتی مجتمع‌های خدماتی دانست و تصریح کرد: طی بازدیدهای صورت‌گرفته، متناسب با شیوه‌نامه‌های ابلاغی، جزئیات امر به‌طورجدی مورد بررسی قرار می‌گیرند.
وی افزود: فرش‌ها، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، مهرهای نمازی، روشنایی، سیستم تهویه، جهت‌نمای قبله، رخت‌آویز، جاکفشی، صندلی نمازی، رمپ‌های ورودی و سرویس‌های بهداشتی ویژه جانبازان و معلولان حرکتی و... در زمره مواردی است  که طی این بازدیدها بررسی می‌شوند.
قدسی بررسی جایگاه‌های سوخت را از دیگر آیتم‌های ملحوظ  در طرح نظارت بر اماکن خدماتی بین‌راهی دانست و تأکید کرد: بررسی کپسول‌های اطفا حریق، پوشش مناسب اپراتورها، وضعیت رمپ‌های ورود و خروج خودرو، سرویس‌های بهداشتی و....ازجمله مواردی است که در جایگاه‌های سوخت مورد بررسی قرار می‌گیرند.
وی ضمن قدردانی از تمامی مجموعه‌های ذی مدخل در اجرای طرح نظارت بر اماکن خدماتی بین‌راهی استان قم یادآور شد: در سایه همین تعامل‌ها، دقت‌ها، استمرار و پیگیری‌ها و حمایت مسئولان سازمانی و استانی، اماکن خدماتی بین‌راهی استان قم در مقایسه با دیگر استان‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و طی سال گذشته سازمان متبوع در حوزه اقامه و اشاعه فرهنگ نماز حائز رتبه نخست کشوری شد.
معاون توسعه مدیریت منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در خاتمه تصریح کرد: از تمامی کاربران جاده‌ای درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر نوع تخلف در اماکن خدماتی بین‌راهی با تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها که در تمامی اوقات شبانه‌روز آماده دریافت پیام‌ها، نظرات و انتقادات عزیزان است تماس حاصل نمایید.

انتهای خبر /

 منبع: روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم
 
http://qomefarda.ir/53783
اخبار مرتبط

نظرات شما