استاد حوزه علمیه قم:

تأخیر در ازدواج عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است

استاد حوزه علمیه قم، تأخیر در ازدواج را عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: امروز تک‌زیستی در کلان‌شهرها بیداد می‌کند و خطر بزرگی است که باید برای آن چاره‌اندیشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمن در مراسم پیوند فیروزه‌ای که ویژه زوج‌های جوان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، به تبیین سه نکته مهم پیرامون بحث ازدواج پرداخت و بیان کرد: تشکیل خانواده با به‌موقع ازدواج‌کردن اتفاق می‌افتد، امروز تک‌زیستی در کلان‌شهرها بیداد می‌کند و خطر بزرگی است که باید برای آن چاره‌اندیشید.

 این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نگاه عقل به ازدواج نگاه سلوکی، پیشرفت و رسیدن به کمال است و زن و مرد باید در کنار هم قرار بگیرند تا مکمل هم باشند. وی به تثبیت خانواده با محوریت اخلاق اشاره کرد و افزود: ریشه‌دار شدن خانواده به اخلاق است و زن و مرد باید به دو عنصر محبوبیت و مقبولیت توجه ویژه داشته باشند.

 این کارشناس مسائل دینی نکته دیگر ازدواج را توسعه ازدواج خواند و گفت: فرزندآوری با اتکا به اینکه خداوند واسطه رزق است و عبد باید توجه ویژه به خالق داشته باشد، رقم می‌خورد و این مهم را بیش‌ازپیش باید جدی گرفت.

 مؤمن بیان کرد: قبل از ازدواج باید به دختر نگاه مادرانه داشت چرا که تربیت مختص خانم‌هاست و زن به‌عنوان معیار و محور و رکن تربیت در زندگی زناشویی قلمداد می‌شود.

 وی پیرامون توسعه خانواده تأکید کرد: نباید با چرتکه انداختن و عقل معاش از ازدواج دوری کرد؛ چون خداوند خود در قرآن کریم فرموده که موانع به لطف خداوند یکی‌یکی از سر راه برداشته می‌شود و زن و شوهر نیز باید خشت خشت زندگی را با هم بسازند.

 مؤمن اظهار کرد: پدر واسطه رزق و لقمه حلال است و مادر نقش تربیتی دارد و عبد باید باتدبیر تربیت را از خالق طلب کند تا در این دو مسئله موفق عمل کند.

ازدواج موجب رفع منیت و کمال انسان می‌شود

 همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوروزی در این مراسم با اشاره به اینکه ازدواج بالاترین ضریب عبادت را داراست، گفت: نمود معنویت اسلام نماز و ازدواج مادی‌ترین نیاز انسان است درحالی‌که انسانی که متأهل شد نمازش هفتاد برابر ثواب می‌برد.

 وی ابراز کرد: خداوند فرموده من برای معنویت شما بریدن از دنیا را نمی‌خواهم و برای رشد معنوی امر زوجیت را قرار داده‌ام؛ اسلام نیز با دیدگاه‌هایی که به ازدواج نگاه منفی دارند، تمایز جدی دارد و در آیات مختلف قرآن بر موضوع ازدواج تأکید شده است.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم، گفت: ازدواج با گرفتن منیت و تبدیل من به ما می‌تواند باعث رشد همه‌جانبه شود و به همین واسطه می‌توان قدم‌به‌قدم بالا رفت و اوج گرفت.

 وی با تأکید بر اینکه جلوگیری از تأخیر در ازدواج از اهمیت بسیاری برای جامعه امروز ما برخوردار است، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا بسترهای ازدواج به‌موقع برای جوانان فراهم شود.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/47723
اخبار مرتبط

نظرات شما