دبیر جشنواره امامت و مهدویت:

هفت هزار اثر در سومین جشنواره امامت و مهدویت تولید شد

دبیر سومین دوره جشنواره امامت و مهدویت با اشاره به رقابت ۵۳ هزار نفر در این دوره، گفت: ۱۵۱۴ کتاب و هفت هزار اثر توسط دانش‌آموزان این دوره تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، جواد جعفری عصر سه‌شنبه در آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره امامت و مهدویت در قم اظهار کرد: یکی از ابتکارات این جشنواره فعالیت آن در دو ماه مبارک رجب و شعبان است که برکت مضاعفی برای برگزارکنندگان دارد.
وی اضافه کرد: امسال نسبت به دوره‌های گذشته، سه برابر جمعیت شرکت‌کنندگان داشته‌ایم که این خود نمونه بارزی از برکت ماه‌های مبارک رجب و شعبان است.
جعفری با اشاره به انجام ۱۲۰ پیش رویداد، بیان کرد: وقتی فعالیت فرهنگی بتواند اقبال مردم را داشته باشد، رسانه هم باید در این عرصه در کنار برگزارکنندگان همکاری کند.
وی ادامه داد: کتاب صحیفه عسگریه در این دوره از جشنواره ترجمه شده که در این مراسم رونمایی شد.
دانشگاه به‌عنوان یکی از کنشگران تعلیم‌وتربیت، باور ساز است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این آیین گفت: دانشگاه باوجوداینکه یکی از کنشگران تعلیم‌وتربیت است؛ اما باور ساز است.
محمدمهدی طهرانچی با طرح این سؤال که چرا این دانشگاه به حوزه مهدویت می‌پردازد و آیا نگاه عمیق‌تری به این مسئله دارد؟ اظهار کرد: وعده‌های الهی حق بوده، وقتی این وعده‌ها محقق شود جامعه دینی تشکیل می‌شود، ترس از این جامعه می‌رود و امنیت از هر منظر در جامعه ایجاد می‌شود.
وی افزود: ایمان و علم می‌تواند باعث ایجاد باور می‌شود، از سوی دیگر دانشگاه باوجوداینکه یکی از کنشگران تعلیم‌وتربیت است؛ اما باور ساز است، بنابراین دانشگاه مسئولیت ساخت باورها و تقویت همت دانشجویان را برعهده دارد.
رئیس دانشگاه آزاد قم نیز در این آیین گفت: بحث مهدویت آینده ما است و دانشگاه آزاد هم آینده‌ساز است، لذا فعالیت در عرصه مهدویت در قالب برگزاری چنین جشنواره‌هایی اهمیت بسیاری دارد.
حجت‌الاسلام حسن خیری با ابراز خرسندی نسبت به برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف در ۴۰ روز از سومین دوره جشنواره امامت و مهدویت، بیان کرد: فعالیت در این عرصه توفیق می‌خواهد و برگزیدگان این جشنواره به یک توفیق الهی دست‌یافته‌اند.
تولیت مسجد مقدس جمکران نیز گفت: دانشگاهیان وظیفه تعلیم‌وتربیت نیروهای حضرت ولی‌عصر (عج) را دارند.
حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر اجاق‌ نژاد اظهار کرد: تعلیم‌وتربیت نسل جوان به عهده دانشگاهیان است اگر این وظیفه کامل انجام شود حرکت انتقالی صورت‌گرفته است.
وی با اشاره به اینکه اگر دانشگاهیان این وظیفه را درست انجام دهند، رضای خدا را کسب می‌کنند، افزود: حضرت ولی‌عصر (عج) بعد از غیبت می‌آید تا لشکر جهانی تشکیل دهد؛ اما تا کادر و نیروهای مخصوص حضرت ولی‌عصر (عج) تکمیل نشود ظهور ایشان انجام نمی‌شود.
تولیت مسجد جمکران ادامه داد: امروز بخشی از این موضوع در دستان دانشگاهیان است که به تعلیم‌وتربیت نسل جوان بپردازند تا شرایط ظهور فراهم شود، جمکران در این راستا هر کمکی از دستش بربیاید انجام می‌دهد.
در پایان این آیین که سید محمد آقامیری استاندار قم نیز حضور داشت، از برنامه‌های برتر تجلیل شد.
برنامه‌های برتر جشنواره:
۱. جشنواره نماها و آواها دانشگاه آزاد خراسان شمالی دکتر کاظمی
۲. جشنواره داستان‌نویسی به یاد لاله‌ها دکتر منصوری دانشگاه سمنان
۳. جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاه آزاد اصفهان دکتر پیام نجفی
۴. جشنواره مشق انتظار دانشگاه همدان دکتر غلامرضا خاکساری
۵. انتخاب کتاب سال مهدوی دانشگاه گیلان دکتر محمد دوستدار
۶. جشنواره شعر صحیفه دانشگاه آزاد هرمزگان دکتر محمدحسین رنجبر
۷. جشنواره انتظار دکتر قاسمی دانشگاه مرکزی
۸. جشنواره شعر سرو دانشگاه کرمان دکتر منظری توکلی
۹. جشنواره عکس هدایت تهران دماوند دکتر هادی عبداللهی فر
۱۰. جشنواره مدیحه‌سرایی وفا اردبیل دکتر سلیمی
۱۱. شعر بشارت دکتر افروس خوزستان
۱۲. دکتر عزیزی خراسان جنوبی جشنواره اختران هدایت
۱۳. جشنواره مشاعره علوی بوهر دکتر رازقی
۱۴. جشنواره شعر وحدت آذربایجان غربی دکتر ولیلو




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47891
اخبار مرتبط

نظرات شما