سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

شهرک صنعتی غیردولتی در قم ساخته خواهد شد

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: یکی از اهداف ما ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی غیردولتی در سال جهش تولید با مشارکت مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، وحید آشتیانی در نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر بین شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم و حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم روان‌بخش نماینده منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان قم برای جلب مشارکت مردمی در جهش تولید، ‌ شهرک‌های صنعتی غیردولتی است که بخش خصوصی هم در این زمینه آمادگی سرمایه‌گذاری دارد.
وی با اشاره به توسعه مزارع و مناطق تولید برق از انرژی‌های پاک، نو و تجدیدپذیر همچون خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، افزود: اولویت ما استقرار تولیدات و خدمات مزیت دار در منطقه، صنایع پاک، کم آب بر و با تکنولوژی بالا خواهد بود.
وی ادامه داد: ارتقای جایگاه صنعت و تقویت نقش شهرک‌های صنعتی در توسعه اقتصادی استان باتوجه‌به برتری سرانه اشتغال ایجاد شده در صنعت نسبت به سایر حوزه‌ها یکی دیگر از برنامه‌های ما در سال جدید به شمار می‌آید.
آشتیانی گفت: در راستای تعهد به پایداری و حفظ محیط‌زیست، شرکت شهرک‌ها کارهای گسترده‌ای در دستور کار قرار داده که از جمله آن ایجاد فضای سبز و توسعه تصفیه‌خانه‌ها و مدیریت بهینه پساب و استفاده از آب‌های خاکستری در شهرک‌های صنعتی استان است.
در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین روان‌بخش بیان داشت: پیوست فرهنگی و اقتصادی صنایع و جنبه‌های بومی استان قم با صنایع سازگار باشد و به سمت صنایع دانش‌بنیان و بدون آلایندگی برویم.
وی افزود: زمانی قم ارتباط با صنعت نداشت، اما در حال حاضر کارخانه‌ها و صنایع کوچکی در استان داریم که نیازهای مهم کشور را برطرف کرده‌ و حتی در حوزه صادرات نیز وارد شده‌ایم.
نماینده منتخب استان خاطرنشان کرد: جوانان توانمند با همکاری و تلاش مشترک، ‌ شرکت‌ها و پروژه‌های عظیمی راه‌اندازی کرده‌اند. این نمونه‌ها نشان‌دهنده ابتکار، خلاقیت و توانایی جوانان در تحقق اهداف والا هستند.
این نشست که باهدف ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و همچنین جهش تولید توسط مردم ترتیب یافت، راهکارهای مختلفی برای تقویت صنعت با مشارکت بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت و بر موضوع دخیل شدن فرهنگ در تولید با ایجاد مزیت رقابتی در جذب سرمایه‌گذار باتوجه‌به موقعیت ویژه استان قم تأکید شد.
در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48517
اخبار مرتبط

نظرات شما