امام جمعه کهک:

عملیات وعده صادق پاسخی به جنایت های صهیونیست ها بود

امام جمعه کهک گفت: عملیات وعده صادق در راستای پاسخ به جنایتهای متعدد رژیم جعلی اسرائیل و مبتنی بر موضع قاطع و صریح جمهوری اسلامی در برابر این رژیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه های نماز جمعه این هفته به بررسی اهمیت و آثار رذیله اخلاقی سخن چینی در روایات معصومین (ع) پرداخت.
وی در این زمینه خاطرنشان کرد: نمامی و سخن چینی از جمله رذائل اخلاقی خطرناکی است که در احادیث و روایات هشدارهای جدی نسبت به آن داده شده است؛ عن الإمامُ علیٌّ (ع): قالَ رسولُ اللّه ِ (ص) لاٌصحابهِ: ألا اُخبِرُکُم بشِرارِکُم ؟ قالوا : بلى یا رسولَ اللّه ِ . قالَ : المَشّاؤونَ بالنَّمیمَةِ ، المُفَرِّقونَ بَینَ الأحِبَّةِ ، الباغُونَ لِلبُرَآءِ العَیبَ؛ امام على (ع) فرمودند: پیامبر خدا (ص) به اصحابش فرمود: آیا شما را از بدترین افرادتان آگاه نکنم؟ عرض کردند: بله اى رسول خدا! فرمود : کسانى که سخن چینى مى کنند، آنان که میان دوستان جدایى مى افکنند و به افراد بیگناه تهمت می زنند.
صبوری فیروزآبادی در ادامه افزود: این رذیله اخلاقی آسیبهای خطرناکی برای افراد در جامعه در پی دارد که ایجاد کینه و دشمنی و بعضا زمینه سازی نزاع و درگیری از جمله این آسیب ها است؛ در حدیثی آمده است که:«اِنَّ مِنْ اَکْبَرِ السِحْرِ اَلَّنمِیمَةِ یُفَرِّقُ بِها بَیْنَ الْمُتَحابیِنَ وَ یَجْلِبُ الْعِداوَةَ عَلىَ الْمُتَصادِفّینَ وَ یَسْفِکُ بِها الدِّماءَ وَ...»؛ یکى از بزرگترین مصادیف کارهای سحرآمیز، سخن چینى است که در میان دو دوست جدایى مى افکند، و تخم عداوت را میان علاقه مندان مى پاشد و سبب ریختن خون ها و... می شود.
وی ابراز داشت: این گناه بزرگ آسیبهایی را هم برای شخص سخن چین به دنبال دارد که بی اعتماد شدن مردم به او از جمله این مشکلات است.
صبوری فیروزآبادی تصریح کرد: همچنین در روایات وارد شده که سخن چینی موجب عذاب قبر و دوری از بهشت است؛  پیامبر اعظم (ص) می فرمایند:«عَذَابُ اَلْقَبْرِ مِنَ اَلنَّمِیمَةِ وَ اَلْغِیبَةِ وَ اَلْکَذِبِ»؛ عذاب قبر به سزاى سخن چینى و غیبت و دروغ است.
وی تاکید کرد: در روایتی دیگر فرمودند:«لا یَدخُلُ الجَنّةَ نَمّامٌ»؛ هیچ سخن چینى به بهشت نمى رود.
امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه، به برخی مشکلات روستای ورجان اشاره کرد و کیفیت قیمت گذاری زمینهای واگذار شده به جوانان، مشکلات ناشی از حفاری های اداره آب و اعتراضات در خصوص مکان احداث سایت انتقال پسماند را از جمله مسائل این روستا برشمرد.
وی در ادامه به مساله پلمپ شدن برخی از چاه های غیر مجاز در شهر کهک اشاره و از مسئولین مربوطه خواست که در صورت امکان زمینه مساعدت باغداران در جهت آبیاری درختان موجود فراهم آورده شود.

وی در ادامه خطبه ها، به سالروز شهادت حمزه سیدالشهداء (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اشاره نموده و به بیان روایتی در فضیلت زیارت ایشان پرداخت؛ مرحوم صدوق (ره) در کتاب ثواب الاعمال نقل می کنند که: شخصی از ری به محضر امام هادی (ع) شرفیاب شد. حضرت به او فرمودند: این کنت؟ از کجا می آیی؟ عرض کرد: زرت الحسین (ع)؛ از زیارت حسین (ع) می آیم. امام (ع) فرمودند: :«أما إنَّکَ لَو زُرتَ قَبرَ عَبدِالعَظیم عِندَکمُ لَکُنتَ کَمَن زارَ الحُسَینَ (ع)»؛ اگر قبر عبد العظیم را در شهر خود زیارت کنى ، چنان است که گویى امام حسین (ع) را زیارت کرده اى.
صبوری فیروزآبادی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تقدیر از عملیات سرافرازانه وعده صادق، این عملیات را در راستای پاسخ به جنایتهای متعدد رژیم جعلی اسرائیل و مبتنی بر موضع قاطع و صریح جمهوری اسلامی در برابر این رژیم دانست.
وی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی در این مسئله یک موضع قطعی دارد که مکررا و بدون واهمه آن را بیان و در این عملیات نیز در عمل عزم و قدرت خود را در پایبندی به آن نشان داد و آن عبارت است از اینکه ما هرگز به چیزی جز نابودی کامل رژیم جعلی صهیونیستی و پاک شدن عالم از لوث وجود این غده چرکین قانع نخواهیم شد.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/48531
اخبار مرتبط

نظرات شما