رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد:

ارسال یک هزار و ۳۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره مستوره

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم از ارسال یک هزار و ۳۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فرهنگی و  هنری مستوره خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محمدرضا فاضلی در نشست خبری اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری مستوره که بعد از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر اساس رسالتی که دارد به دنبال تحقق دانشگاه نسل چهارم است که تحول‌آفرین و نقش‌آفرین در سطح جامعه باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: از سال گذشته در بحران فتنه زن، آزادی و زندگی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دنبال نقش‌آفرینی یک خلأ را در حوزه عفاف و حجاب را  رصد کرد و یک جشنواره فرهنگی و هنری برای الگوسازی پوشش را ترسیم کرد که این جشنواره با محوریت شخصیت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها برنامه‌ریزی شد.

وی ادامه داد: قرارگاه ۱۹ دی محور فعالیت‌های فرهنگی است به همین منظور با فرماندهی سپاه قم دغدغه الگوسازی پوشش برای نسل جوان مطرح شد و جشنواره فرهنگی و هنری مستوره پیرامون حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها برگزار شد این الگوسازی نه‌تنها در قم بلکه باید در کشور و جهان‌گسترش پیدا کند که فرماندهی سپاه قم با این طرح موافقت کردند و جشنواره مستوره ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ هم‌زمان با میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در حرم آغاز به کار کرد.

فاضلی بیان داشت: یک سایت برای این جشنواره راه‌اندازی و همه داده‌های گردشگری مذهبی، امامزادگان قم و حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و زندگی این بانو در این سایت بارگذاری شد.

وی بیان داشت: این طرح از قم آغاز شده و  ۱۸۰ دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ۱۸۲ هزار دانشجو  و  دانشجویان دانشگاه‌های قم مخاطب این جشنواره بودند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: سه موضوع  محور جشنواره فرهنگی و هنری مستوره قرار گرفت، الگوسازی و شخصیت‌شناسی پیرامون حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، عفاف، حجاب و زیست عفیفانه و قم قطب گردشگری مذهبی ایران بود.

فاضلی با اشاره به اینکه اولین اثر در این طرح از استان سیستان و بلوچستان به دبیرخانه ارسال شد گفت: یک هزار و ۳۵۰ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۵۴۸ اثر مد و لباس اسلامی بود.

توانمندسازی آموزشی نسل جوان در جشنواره مستوره

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم اضافه کرد: در این طرح به دنبال توانند سازی آموزشی نسل جوان بودیم  به همین منظور دوازده کارگاه برخط برای دانشجویان سراسر کشور و دو کارگاه حضوری در قم با موضوع مد و لباس برگزار شد که برای اطلاع‌رسانی جشنواره یک نمود خوب بود.

فاضلی افزود: اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری مستوره ۹ خرداد ساعت ۱۶:۳۰ در 
مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی همراه با نمایشگاه محصولات مد و لباس برگزار خواهد شد و  هم‌زمان جشنواره دوم کلید خواهد خورد که در طرح جدید دانشگاه‌های سراسر کشور و اگر آموزش‌وپرورش هم همکاری کند دانش‌آموزان نیز وارد این جشنواره خواهد شد تا برای الگوسازی با ظرفیت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به سمت زیست عفیفانه حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: این خیزش از قم آغاز شده تا هنر با ابزار اسلامی به نسل جوان به دست نسل جوان القا شود، نگاه اشتغال‌زایی در این طرح نیز وجود داشت
و نمایشگاه محصولات رسیده نیز در روز چهارشنبه ۹ خرداد برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم بیان داشت: از ۳۱ استان آثار به جشنواره ارسال شده است به‌زودی سایتی رونمایی خواهد شد برای ارائه محصولات دانشجویی در فضای مجازی همچنین اولین مرکز رشد  مد و لباس اسلامی را در قم افتتاح خواهیم کرد و یک نمایشگاه دایمی ارائه محصولات دانشجو ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48984
اخبار مرتبط

نظرات شما