رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم خبر داد:

 نوبت‌گیری بیش‌از ۲۳ هزارنفر در سامانه سنجش نوآموزان

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: تاکنون ۲۳ هزار و ۲۴ نفر در این استان اقدام به نوبت‌گیری از سامانه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان نموده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اصغر محمودی افزود: از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۱۷ نوآموز سنجش شده‌اند که یک هزار و ۱۴۸ نفر برای بررسی دقیق‌تر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شده‌اند.

 وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، یک هزار و ۱۰۰ نوآموز هنوز در طرح سنجش سلامت نوبت‌گیری نکرده‌اند.

 محمودی با بیان این‌که تا ۲۰ خردادماه فرایند نوبت‌دهی و سنجش سلامت نوآموزان ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: نوبت‌گیری سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی از طریق سامانه my.medu.ir انجام می‌شود و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم نوبت‌گیری را به‌روزهای پایانی موکول نکنند.

 به گفته وی، متولدین ۱۳۹۶/۰۷/۰۱ تا ۱۳۹۷/۰۷/۰۱ که در مهر ۱۴۰۳ وارد پایه اول یا پیش‌دبستانی ۱ و ۲ می‌شوند، الزاماً باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت نمایند، در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول را نخواهند داشت.

 وی پیش‌بینی کرد: تا پایان طرح سنجش سلامت نوآموزان در قم، ۲۴ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی سنجش سلامت شوند.

 رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم خاطرنشان کرد: در سطح استان قم هشت پایگاه فعال سنجش بدو ورود در شیفت صبح و عصر در نظر گرفته شده است که نوآموزان را از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی جسمانی و تحصیلی، گفتار زبان، اختلالات رفتاری و سایر معاینات درمانی مورد سنجش قرار می‌دهند.

 وی ادامه داد: درصورتی‌که مشکلی مشاهده نشود تأییدیه سنجش به‌صورت سامانه‌ای به مدرسه ارجاع و درصورتی‌که مشکلی در نوآموز تشخیص داده شود برای ارزیابی دقیق‌تر به پایگاه‌های تخصصی مراجعه خواهد کرد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/49016
اخبار مرتبط

نظرات شما