به میزبانی خانه تاریخی زند؛

نمایشگاه صنایع‌دستی در قم برپا می‌شود

دومین رویداد نمایشگاه آثار صنایع‌دستی استان قم با عنوان «داستان دَستان ۲» در خانه تاریخی زندقم برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی، دومین رویداد نمایشگاه آثار صنایع‌دستی استان قم با عنوان «داستان دَستان ۲» در خانه تاریخی زند برگزار می‌شود.
مهدی نصر اصفهانی گفت: این نمایشگاه صنایع‌دستی روز یکشنبه ۲۰ خرداد گشایش می‌یابد و تا ۲۵ خردادماه  از ساعت ۱۸ تا ۲۳ برای بازدید عموم دائر است.
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با بیان این که نمایشگاه مذکور همراه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنری است، افزود: خانه تاریخی زند در قم به نشانی خیابان انقلاب اسلامی (چهار مردان)، کوچه ۱۷ واقع شده است.
نصر اصفهانی بر لزوم برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون صنایع‌دستی در طول سال به مناسبت‌های مختلف به‌منظور آشنایی مردم با رشته‌های متنوع صنایع‌دستیِ فعال در استان قم تأکید کرد و این امر را در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در بخش صنایع‌دستی مؤثر دانست.
این نمایشگاه توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم و مشارکت فعالان صنایع‌دستی در بخش خصوصی برگزار می‌شود.
۲۰ خرداد روز جهانی صنایع‌دستی نام‌گذاری شده است. هفته صنایع‌دستی از ۱۸ تا ۲۶ خردادماه جاری در سراسر کشور برگزار و هفته صنایع‌دستی با شعار «تجدید میثاق با رئیس‌جمهور شهید» در شهر جهانی مشهد (استان خراسان رضوی) شروع می‌شود.
موزه مردم‌شناسی قم نیز در خانه تاریخی زند قرار دارد و در این موزه فرهنگ، آداب‌ورسوم، اعتقادات، نوع پوشش و بینش اجتماعی حاکم بر جامعه در دوران گذشته قم به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/49130
اخبار مرتبط

نظرات شما