مدیر مرکز تخصصی نماز:

بازی اندرویدی «سدنا» تولید شد

مدیر مرکز تخصصی نماز از تولید بازی اندرویدی «سدنا» با موضوع "نماز و سبک زندگی ایرانی‌اسلامی" خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام ولیخانی با اشاره به اینکه مرکز تخصصی نماز در سال ۸۹ و بنا به صلاحدید استاد قرائتی در راستای ایجاد پشتوانه علمی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور تأسیس شد، گفت: این مرکز دارای چند معاونت است که معاونت آموزشی این مرکز همه ساله دوره‌های تربیت‌مدرس نماز را برای ۴۰ نفر از طلاب سطح ۲ برگزار می‌کند.
وی با یادآوری اینکه شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی با کسب حدنصاب لازم و ارائه یک مقاله به‌عنوان استاد و کارشناس تخصصی نماز معرفی می‌شوند، تصریح کرد: برای خواهران نیز مشابه این دوره در جامعه الزهرا برگزار و افرادی که حدنصاب موردنظر را کسب کنند به‌عنوان استاد و کارشناس مرکز معرفی می‌شوند.
ولیخانی اضافه کرد: این مرکز دوره آموزشی برای دریافت مدرک سطح ۳ حوزه را نیز برگزار می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این سطح از طریق معاونت آموزشی مرکز تخصصی نماز اقدام کنند.
مدیر مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه تاکنون ۳۵۰ نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۵۰ استاد و کارشناس برادر و ۵۰ نفر استاد و کارشناس خواهر هستند.
وی به فعالیت‌های معاونت تبلیغ این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: این معاونت اعزام اساتید و برگزاری دوره‌های تخصصی نماز ویژه اساتید، طلاب، دانش‌آموزان، دانشجویان و مدیران دستگاه‌های اجرایی را برعهده دارد.
ولیخانی با یادآوری اینکه این معاونت ارتباط با حوزه‌های علمیه و ارائه طرح‌های موردنیاز این مراکز علمی را نیز عهده‌دار است، یادآور شد: طرح تربیت مربی نماز در قالب دوره‌های آموزشی ۲۴ ساعته برای مبلغان و ۱۲۰ ساعته برای مربیان نماز از طریق این معاونت پیگیری می‌شود. همچنین نشست‌های تبیینی برای طلاب، مربیان پرورشی و ائمه جماعت مساجد و مدارس، روحانیون مستقر و طرح هجرت نیز از طریق این معاونت اجرا می‌شود.
مدیر مرکز تخصصی نماز با تشریح فعالیت معاونت پژوهشی مرکز تخصصی نماز خاطرنشان کرد: تأمین درس‌نامه با موضوع نماز یکی از اولویت‌های اصلی این معاونت است. درس‌نامه‌ها در اختیار اساتید قرار می‌گیرد. همچنین تولید کتاب، نرم‌افزار و کتاب‌های داستان با محتوای معارفی از دیگر وظایف این معاونت است و تاکنون ۳۵۰ کتاب و کتاب داستان در این معاونت تهیه و به چاپ رسیده است.
به گفته وی، این معاونت محتواهای مرتبط با نماز را استخراج و کتاب‌هایی با این مضمون آماده و به‌عنوان منبع در اختیار عموم بالاخص طلاب و پژوهشگران این عرصه قرار می‌دهد. این منابع در تهیه پایان‌نامه طلاب و پژوهشگران نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.
ولیخانی در ادامه به وظایف و عملکرد معاونت رسانه مرکز تخصصی نماز نیز اشاره کرد و گفت: سایت قنوت از طریق این معاونت راه‌اندازی و محتواهای مکتوب، دیداری و شنیداری با موضوع نماز برای مخاطبان در سایت بارگذاری شده است. همچنین بخشی از این سایت به مقالات، درس‌نامه‌ها و محتواهای فاخر با موضوع نماز اختصاص‌یافته است.
وی به اختصاص بخشی از این سایت برای معرفی نوجوانان موفق در عرصه نماز اشاره کرد و گفت: در بستر این سایت آموزش‌های مجازی برای نوجوانان برگزار می‌شود. دوره‌هایی از درس‌نامه‌های تهیه شده در معاونت پژوهشی مرکز در این سامانه در دسترس است و برای شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره نیز صادر می‌شود. سال گذشته ۳۳ هزار نفر مدیران دستگاه‌های اجرایی و ائمه جماعت در دوره‌های بارگذاری شده در این سایت شرکت کردند.
به گفته مدیر مرکز تخصصی نماز در معاونت رسانه، کانال‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی و محتواهایی با موضوع نماز و مسابقات متنوع برای استفاده جامعه هدف این بستر ایجاد شده است. تولید اپلیکیشن، موشن و عکس‌نوشته با موضوع دعوت نسل نو به نماز و آسیب‌های قشر جوان از دیگر اقدامات این معاونت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تولید بازی اندرویدی «سدنا» در این مرکز اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به اینکه در عصر تکنولوژی قرار داریم ستاد در تلاش است تا به توجه به نیاز و ذائقه نسل نو از بستر بازی برای تربیت نمازی نسل نو استفاده کند. بازی سدنا یک بازی دیجیتالی جذاب برای نسل نو است که مناسب برای اجرا در گوشی و تبلت‌های اندروید طراحی شده است. این بازی پس از ذائقه شناسی از کاربران و برای دستیابی به سبک موردپسند آنان ایجاد شده است.
مدیر مرکز تخصصی نماز به جزئیات دیگری از این بازی اشاره کرد و گفت: این بازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که هر قشر و رده سنی می‌تواند از آن استفاده کند و کاربران را به نماز و سبک زندگی ایرانی‌اسلامی علاقه‌مند می‌کند. این بازی زندگی یک زوج را به تصویر می‌کشد که علاقه‌مندان این بازی می‌توانند با مشاهده شخصیت‌های بازی که بیانگر سبک زندگی ایرانی‌اسلامی است باشخصیت‌های بازی هم‌زاد پنداری کنند.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/49163
اخبار مرتبط

نظرات شما