در پی درخواست والدین؛

شماره‌های ثبت تخلف مدارس اعلام شد

با شروع ثبت‌نام مدارس برخی مدارس اقدام به دریافت هزینه‌های نامعقول از والدین می‌کنند و والدین همچون چاره‌ای ندارند این هزینه را پرداختن می‌کنند بدون اینکه بدانند تخلف است و می‌توانند پیگیر این موضوع باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» دانش‌آموزانی که در مدارس دولتی کشورمان مشغول به تحصیل هستند طبق قانون نباید هزینه‌ای به مدرسه پرداخت ‌کنند. اما گاهی در برخی از مدارس مسئولان اقدام به دریافت هزینه از والدین در هنگام ثبت‌نام با شرط ثبت‌نام می‌کنند همین موضوع باعث گلایه‌مندی والدین دانش‌آموزان شده است.
طبق پیام‌های رسیده از سوی مخاطبان کانال‌های ما حاکی از آن است که برخی از مدارس اقدام به دریافت هزینه‌های بالا در قبال ثبت‌نام دانش‌آموز از والدین می‌کنند که این پیام‌ها در گزارشی دیگر منتشر خواهد شد.
اما همان‌طور که گفته شد دریافت هزینه از والدین تخلف است و والدین می‌توانند از مسئولان آن مدرسه به بازرسی نواحی و اداره کل شکایت کنند.
از همین رو شماره‌های بازرسی نواحی آموزش‌وپرورش در جهت ارائه شکایت و رسیدگی به مشکلات به شرح ذیل است.
ناحیه یک آموزش‌وپرورش استان قم (۳۷۷۳۱۰۲۹)
ناحیه دو آموزش‌وپرورش استان قم (۳۸۱۸۰۱۸۶)
ناحیه سه آموزش‌وپرورش استان قم (۳۶۶۱۳۰۳۱)
ناحیه چهار آموزش‌وپرورش استان قم (۳۲۹۴۳۷۳۹)
درصورتی‌که به هرکدام از مشکلات در نواحی رسیدگی نشد والدین می‌توانند با شماره‌های ذیل که مسئول دفتر رئیس هر کدام از نواحی آموزش‌وپرورش استان است تماس بگیرند و پیگیر مشکل خود باشند.
مسئول دفتر رئیس ناحیه یک آموزش‌وپرورش استان قم (۳۷۷۴۶۸۱۵)
مسئول دفتر رئیس ناحیه دو آموزش‌وپرورش استان قم (۳۸۱۸۰۱۳۸)
مسئول دفتر رئیس ناحیه سه آموزش‌وپرورش استان قم (۳۶۶۱۳۰۷۳)
مسئول دفتر رئیس ناحیه چهار آموزش‌وپرورش استان قم (۳۲۹۴۱۰۲۲)

شماره بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان قم(
۳۲۹۳۸۰۱۸۱۶ )

لازم به ذکر است در حال حاضر برای خرید کتاب هم خود والدین و هم مدارس می‌توانند اقدام کنند؛ اما نرخ کتاب‌های درسی کاملاً مشخص است و هزینه بیمه هم الحساب فعلاً ۳۰ هزار تومان تعیین شده است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/49212
اخبار مرتبط

نظرات شما