هم‌زمان با عید غدیر؛

۵۰ مبلغ به مناطق عشایری اعزام می‌شوند

نماینده ولی‌فقیه در سازمان امور عشایر کشور از اعزام ۵۰ مبلغ جهادی به مناطق عشایری کشور در ایام عید سعید غدیر خم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام سید عبدالله بحرینی، نماینده ولی‌فقیه در سازمان امور عشایر کشور در نشست مبلغان غدیر در مناطق عشایری با بیان اینکه این مبلغان از عید قربان تا غدیر در مناطق عشایری حضور خواهند داشت، گفت: احیای فرهنگ غدیر و برپایی جشن‌های متناسب با این ایام در کنار تبیین اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری و ضرورت مشارکت حداکثری از جمله محورهای فعالیت مبلغان در ایام ذکر شده خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه ۵ منطقه عشایری در سطح کشور برای حضور مبلغان جهادی در ایام و مناسبت‌های متعدد مذهبی شناسایی شده است، افزود: توجه به مسائل و موضوعات فرهنگی و اجتماعی، تبیین احکام و مسائل دینی، پیگیری مشکلات عشایر از جمله مأموریت‌های مبلغان است.
شایان نادری، رئیس سازمان عشایر کشور در این نشست با بیان اینکه جمعیت عشایر در حال حاضر ۱.۲ جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: در کنار توسعه زیرساخت‌ها و رفع مشکلات مناطق عشایری، نیاز به افزایش اقدامات و برنامه‌های فرهنگی داریم که مبلغان دراین‌خصوص پیش‌گام هستند.
وی ابلاغ دستورالعمل ویژه ۱۰ بندی در موضوع خدمت‌رسانی به عشایر توسط رئیس‌جمهور شهید مرحوم آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سال گذشته را فرصت طلایی با همکاری دیگر دستگاه‌ها برای حل مشکلات عشایر دانست‌.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی، نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی هم در این نشست با اشاره به نقش مبلغان در تبیین معارف و احکام اسلامی در بین قشرهای مختلف بر لزوم تقویت احیای فرهنگ و آموزه‌های غدیر و جایگاه ولایت تأکید کرد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/49216
اخبار مرتبط

نظرات شما