مدیر مجتمع فرهنگی و هنری مارال خبر داد:

بساطی برای حمایت از هنرمندان و زندانیان

مدیر مجتمع فرهنگی و هنری مارال گفت: به‌منظور حمایت از خانواده زندانیان گالری «بساط» در مجتمع فرهنگی، هنری و خدماتی مارال به‌صورت رایگان راه‌اندازی شده تا صنایع‌دستی ساخت زندانیان در آن به نفع زندانیان و خانواده‌های آنها به فروش برسد‌ تمام سود حاصل از این کالری به زندانیان اختصاص می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حامد نظری در نشست خبری که بعدازظهر امروز در محل گالری «بساط» در مجتمع مارال برگزار شد اظهار داشت: بیش از یک سال است مجتمع مارال جهت حمایت از هنرمندان و استفاده از فضای مجتمع مجوز فرهنگی و هنری دریافت کرده است و ۱۴ کارگاه به‌صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار گرفته است، شعار ما آموزش، مدرک و ورود به بازار کار است.

مدیر مجتمع مارال و مدیر مجتمع فرهنگی و هنری بساط ادامه داد: اولین جمعه‌بازار (پنج‌شنبه و جمعه) هنری و فرهنگی قم در متراژ یک هزار متر در محوطه پشت مجتمع احداث خواهد شد همچنین فضایی با متراژ ۱۵۰ متر با عنوان گالری «حامی» به‌منظور ارائه هنرهای دستی زندان کشور از جمله خاتم‌کاری، معرق‌کاری، میناکاری و... با همکاری بنیاد زندان‌ها و بنیاد تعاونی زندان‌ها جهت کمک به معیشت خانواده زندانیان به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد این فضا به‌صورت رایگان در اختیار کالاهای ساخته شده در زندان‌های کشور قرار گرفته و تمام سود حاصل به زندانیان اختصاص خواهد.

وی تصریح کرد: افتتاح کافه گالری  با متراژ ۵۰۰ مترمربع خدمات‌دهی به حوزه هنری و‌ افراد هنرمند، افتتاح گاری بساط با متراژ ۵۰۰ مترمربع برای فروش کالای فاخر ساخته دست زندانیان  کشوری در طبقه فوقانی مجتمع مارال ایجاد شده است.

نظری بیان داشت: در اختیار دادن فضای مجتمع مارال جهت کارهای خیریه و بهزیستی، خانه سالمندان مدرن و خانه برای کودکان اوتیسم در ۲۰ هزار مترمربع هدف‌گذاری شده است و تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
مدیر مجتمع مارال با اشاره به اینکه از نمایشگاه‌هایی که هنرمندان در این مجتمع برگزارکردن استقبال بسیار خوبی صورت‌گرفته، تصریح کرد: تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری مجتمع به‌صورت خصوصی و بدون حمایت از حمایت از طرف ارگان‌های دولتی است هدف نیز کمک به اقتصاد هنر و هنرمندان و حمایت از معیشت زندانیان کشور و خانواده آنها است.

نظری گفت: دو نمایش نامه خوانی انجام‌شده هست که با استقبال خوب مواجه شده است همچنین ساخت یک محل روباز به متراژ یک‌هزارمتری برای تمرین و اجرای نمایش به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان داشت: همچنین برگزاری دوره‌های فنی حرفه‌ای در مجتمع مارال به‌صورت کاملاً جدی در حال انجام است که هنرمندان بعد از آموزش و کسب مدرک جذب بازار کار می‌شوند مهم‌ترین فعالیت فرهنگی و هنری مجتمع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با حضور اساتید مطرح و سطح بالا و تضمین ورود به بازار کار است.

نظری تأکید کرد: از جمله رشته‌های فنی حرفه‌ای که در مجتمع مارال برگزار خواهد شد برق، تأسیسات، جوشکاری و بازرسی جوش، صنایع چوب، صنایع غذایی امور مالی و بازرگانی، صنایع‌دستی (بافت) طلا و جواهرسازی، فناوری اطلاعات، هتل‌داری، هنرهای تجسمی، صنایع‌دستی شامل چوب، فلز، سفال، چاپ، سنگ، شیشه و چرم، هنرهای تزیینی صنایع‌دستی شامل دوخت‌های سنتی، فرش و خدمات تغذیه‌ای است.

مجتمع فرهنگی و هنری مارال در کیلومتر ۳ جاده قم اراک قرار دارد و هنرمندان و دیگر علاقه‌مندان جهت فعالیت‌های فرهنگی هنری و فنی حرفه‌ای می‌توانند با شماره ۰۹۹۱۸۹۸۳۰۰۴ تماس گرفته و یا در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنند.


انتهای خبر /


http://qomefarda.ir/49615
اخبار مرتبط

نظرات شما